"Euro-frunza" este noul logo ecologic al UE

"Euro-frunza" este noul logo ecologic al Uniunii Europene, creat de un student din Germania, emblema urmand sa fie afisata pe toate produsele ecologice preambalate, produse in statele membre si care respecta standardele comunitare, informeaza Mediafax.

Simbolul a fost ales in urma unui concurs de design pentru logo-ul ecologic al UE, la care s-au inscris aproape 3.500 de concurenti. Castigatorul este studentul german Dusan Milenkovic, al carui proiect a fost agreat in proportie de 63%.

Noul logo va aparea, in mod obligatoriu, pe toate produsele ecologice preambalate, produse in statele membre si care respecta standardele comunitare, de la 1 iulie 2010. Acesta va fi facultativ pentru produsele de import.

Pe langa Euro-frunza, se vor putea aplica si alte logo-uri ecologice ale diferitelor intreprinderi private ori folosite la nivel regional sau national. In urmatoarele saptamani, regulamentul cu privire la agricultura ecologica va fi modificat pentru inserarea noului logo intr-o anexa.

Dintre cele aproape 3.500 de proiecte primite de Comisia Europeana, au fost selectate trei finaliste, care au fost postate pe site-ul competitiei pentru a fi votate online. Votul s-a incheiat la 31 ianuarie 2010.

Proiectul castigator arata stelele Uniunii Europene in forma de frunza, pe un fond verde. Milenkovic si ceilalti doi finalisti vor primi felicitarile Directiei Generale Agricultura si Dezvoltare Rurala a Comisiei Europene cu ocazia unei ceremonii oficiale de premiere, care va avea loc la Bruxelles in luna iulie. Ei vor primi si premii in valoare de 6.000, 3.000 si, respectiv, 2.500 de euro.

Foto: capital.ro

spot_img

Ultimele știri