Incepand de ieri, in Ploiesti, sub genericul "Zilele lui Enki" (in mitologie Enki – zeu al apelor) se deruleaza o campanie de sensibilizare si educare in domeniul protectiei mediului inconjurator. Actiunea este organizata de Apa Nova Ploiesti si Veolia Servicii pentru mediu, in parteneriat cu grupul ecologist "Zapodia", scopul acesteia fiind de a sensibiliza tanara generatie fata de problemele de mediu si fata de resursele de apa si deseuri. Campania se va derula in cadrul anului scolar 2007-2008, pe doua etape, octombrie-noiembrie 2007 si martie-aprilie 2008, in doua scoli din Ploiesti: Henri Mathias Bertelot si Sfantul Apostol Andrei.
"Aceasta campanie face parte din strategia, pe termen lung a Grupului Veolia, de sensibilizare si educare a tinerei generatii cu privire la importanta ocrotirii apei si a mediului inconjurator. Dorim sa-i determinam pe copii, adulti in devenire, sa constientizeze faptul ca sanatatea planetei se afla in mainile lor. Mai mult decat atat, prin intermediul celor mici, si adultii pot fi educati atunci cand vorbim despre protectia mediului, a apei, dar si despre ceea ce inseamna colectarea selectiva a deseurilor" au tinut sa puncteze, inca, de la inceput, organizatorii campaniei, cand au vorbit despre motivele declansarii acestei actiuni in mod special in randul copiilor din calasele V-VIII. Mai ales ca, dupa cate s-a precizat, in zona in care se afla cele doua scoli se deruleaza si o alta campanie – de colectare selectiva a deseurilor.
Asa cum s-a vazut si ieri, la Scoala Henri Mathias Bertelot, copiii au fost extrem de entuziasmati ca participa la aceasta actiune. In fapt, campa-nia consta in prezentari interactive pe teme propuse – apa si deseuri – animatori fiind tinerii de la grupul "Zapodia", care vor merge in fiecare clasa si vor sustine prelegeri – dezbateri, cu participarea activa a copiilor. In paralel, intrucat elevii sunt familiarizati si cu calculatorul, va fi creat si un blog in care se vor putea posta impresiile lor, atat despre campanie, cat si propuneri legate de protejarea mediului
. Dupa etapa a doua de desfasurare a acestei actiuni, programata in primavara anului viitor – care va consta in concursuri si jocuri interactive – la sfarsitul campaniei, fiecare clasa va primi cate un CD, care va contine toate prezentarile facute, plus premii.
Pentru mai multe informatii vizitati Ziarul Prahova