Wal-Mart isi monitorizeaza emisiile de CO2

Faimosul lant de magazine Wal-Mart, din SUA, a anuntat ca in planul anual de reducere a costurilor de funcionare, o mare pondere o are reducerea emisiilor de dioxid de carbon,de aceea va elabora un raport al emisiilor sale, titreaza Financial Times citat de WBCSD.

Jim Stanway, coordonatorul strategiei pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera a explciat ca "Pe masura ce invatam cat mai multe in domeniul reducerii acestui tip de gaze, cu atat creste oportunitatea de dezvoltare a afacerii, pentru ca exista inca foarte multa energie nefolosita inca. Cand ne uitam la lantul de frunizori, la fabrici si la depozite si cand ne gandim ce necesar de energie pot avea acestea este o oportunitate uriasa de a face cateva lucruri relativ simple pentru a economisi energie", a spus Stanway. "Speram sa ajutam furnizorii sa scoata cu totul costu carbonului din sistemul lor".

Cei de la Wal-Mart spun ca vor sa urmeze exemplul unui magazin din statul american Giorgia, care a reusit sa economiseasca aproape jumatate din costurile facturilor de electricitate prin masuri de economisire a energiei.

In urma unui proiect pilot, demarat cu ajutorul a 30 de furnizori, cate patru sau cinci din fiecare din cele sapte mari categorii de produse, de la DVD-uri la aspiratoare si bere, Wal-Mart spera sa dezvolte un sistem de monitorizare care sa poata fi eventual oferit intregii baze de furnizori ai companiei, care ar insuma aproximativ 60.000 de firme.

Raportarea emisiilor de gaz cu efect de sera nu este obligatorie si nu este normata de nicio lege a actiunilor, desi au existat cateva incercari esuate in aceasta directie, ale unor investitori institutionali.

Paul Dickinson, seful executiv al Proiectului de Raportare a Carbonului, pentru care colaboreaza 315 investitori institutionali, avand in administrare mai mult de 41.000 de miliarde de dolari, a declarat ca mai multe companii si-au manifetat interesul de a raporta emisiile lor de CO2.

Foto: media.canada.com

spot_img

Ultimele știri