Cea mai puternica forta aeriana a lumii vrea sa renunte la petrolul strain si sa ajunga la punctul zero privind emisiile de dioxid de carbon, printr-o politica de implementare treptata a energiilor alternative, a anuntat un oficial al Pentagonului.
Pana la inceputul lui 2011, U.S. Air Force intentioneaza sa-si asigure alimentarea intregii flote de bombardiere, avioane de vanatoare, avioane de transport si alte nave cu un amestec de combustibil sintetic si pe baza de titei, in proportii egale.
Scopul este de a reduce cererea de energie, de a cauta surse de energie curata si de a refolosi carbonul capturat, spre exemplu pentru a mari cresterea de biocombustibili, a declarat William Anderson, asistent al secretariatului Air Force.
„Putem sa ne apropiem foarte mult de neutralizarea amprentei noastre asupra mediului”, a declarat acesta, inaintea discutiilor pe aceasta tema cu Franta si Marea Britanie, de luna viitoare. „Nu astazi. Nu maine. Dar poate intr-un deceniu sau aproximativ”, a mai spus acesta.
Anderson a mai spus ca puterea economica a fortei aeriene americane ca si comparator ar putea ajuta la promovarea surselor de energie care nu contribuie la emisiile de gaze cu efect de sera, gaze care pastreaza caldura in atmosfera.
Cea mai mare centrala pe baza de energie solara din Statele Unite se va deschide in decembrie la baza Nellis din Las Vegas. Anderson a declarat ca Congresul american a cerut reprezentantilor acesteia sa evalueze posibilitatea infiintarii unor facilitati nucleare.
Oficialul Pentagonului a mai declarat ca actiunea de implementare a combustibilului sintetic pentru avioane a fost lansata de provocarea lansata de presedintele George Bush in 2006 de a scapa de dependenta fata de petrolul importat. Rezervele de petrol se diminueaza, a mai spus acesta.
O aeronava de tip cargo C-17 Globemaster, folosit de SUA in razboaiele din Iraq si Afganistan si cel mai mare consumator de combustibil al armatei, a zburat, luni, pentru prima data cu un amestec sintetic derivat din carbon ca singurul combustibil la bord.
Carbon este din abundenta in SUA, iar sursele alternative de energie nu pot asigura cererea tot mai mare. „Carbonul va juca un rol important in viitor, potrivit tuturor preconizarilor”, a declarat William Anderson.
Operatiunile Air Force cer o cantitate enorma de energie. Potrivit datelor fiscale din 2006, aviatia americana a consumat aproape 2,6 miliarde de galoane de combustibil si a platit pentru asta mai mult de 5,7 miliarde de dolari. Combustibilul pentru avioane reprezinta 80% din cheltuielile anuale pentru energie ale Air Force, a precizat Anderson.
Pentru fiecare crestere de 10 dolari a barilului de petrol, costurile aviatiei americane cresc cu 610 milioane de dolari, suma ce micsoreaza bugetul pentru modernizare si alte programe, daca nu este suportata de Congres, prin alocarea de fonduri suplimentare.
Anderson a declarat ca va cere ajutor francez si britanic, atat din partea industriei cat si a fortelor aeriene din Franta si Marea Britanie, pentru a grabi eforturile globale de economisire a energiei.
„Credem ca trebuie sa gasim o metoda ecologica pentru exploatarea si arderea carbonului”, a declarat Anderson. „Credem ca tehnologia este foarte aproape si credem ca o organizatie precum Air Force poate impulsiona evolutia tehnologiei pentru a face din carbon o alternativa curate si ecologica”, a mai spus acesta.
Foto: defence.gov.au