Ursus Breweries este primul berar din România care obține nivelul B+, conform standardului Global Reporting Initative (GRI) pentru cel de-al doilea Raport de Dezvoltare Durabilă, se arată într-un comunicat al companiei producătoare de bere.
Raportul de Dezvoltare
Durabilă, validat de GRI
Respectarea normelor de raportare GRI este o dovadă a atitudinii sustenabile, recunoscute deja la nivel global. Ursus Breweries devine astfel prima companie din industria berii din România care elaborează un raport validat de GRI și primește o notare valoroasă”, se arată în comunicat.
Transparența este o prioritate de bază pentru Ursus Breweries, care publică și anul acesta un Raport de Dezvoltare Durabilă, pentru a oferi tuturor grupurilor interesate informații despre impactul economic, social și de mediu al companiei.
Creând o tradiție din elaborarea raportului de dezvoltare durabilă, Ursus Breweries utilizează, din acest an, standarde internaționale recunoscute precum Pactul Global al Națiunilor Unite (UN Global Compact) și Inițiativa Globală de Raportare (GRI). Acestea reflectă modul în care eforturile depuse de companie generează performanțe pe patru paliere esențiale: responsabilitate, business, angajați și mediu, în raport cu interesele tuturor partenerilor.
Validarea raportului de către Global Reporting Initiative atestă faptul că Ursus Breweries se numără printre companiile sustenabile recunoscute la nivel global și ne motivează să continuăm misiunea noastră de a face o diferență prin bere. Toate acțiunile noastre, de la dezvoltarea afacerii către un impact economic și social pozitiv, implementarea de programe de responsabilitate pentru tineri până la cele de scădere a amprentei lasate asupra mediului, susțin o atitudine responsabilă față de generațiile viitoare, în contextul dezvoltării comunităților din care facem parte”, declară Diana Klusch, Corporate Affairs Director la Ursus Breweries.
Conform unui studiu Ernst&Young,
făcut în 2013, pe baza datelor de business din 2012, impactul economic și social al Ursus Breweries în România poate fi rezumat astfel:
- Peste 1.400 de oameni sunt angajați direct de către Ursus Breweries.
- Prin achiziționarea de materii prime, bunuri și servicii din România, Ursus Breweries generează în mod indirect un număr de aproximativ 13.300 de locuri de muncă. În sectorul HORECA, un număr de aproximativ 10.200 de locuri de muncă pot fi legate de vânzarea berii Ursus Breweries, la care se adaugă un număr de 3.100 de locuri de muncă din sectorul comerț.
- Impactul total al Ursus Breweries în România în ceea ce privește crearea de locuri de muncă este estimat la 28.000 de joburi, o creștere de 18% față de studiul realizat pentru anul 2010.
- Guvernul român beneficiază de activitatea Ursus Breweries, din 2010 veniturile încasate ca urmare a producției și vânzării de bere de către companie au crescut cu 20%, la aproximativ 259 milioane euro. Această sumă include: 44 milioane euro plata accizei, 121 milioane euro încasări TVA, 85 milioane euro în contribuții sociale și 9 milioane euro în taxe de companie, mediu și altele.
„10 priorități. Un singur viitor”
Pentru că povestea de succes Ursus Breweries este una locală, compania susține prin demersurile sale atât antreprenoriatul în comunitățile în care-și derulează operațiunile, cât și agricultura locală, de unde provine 70% din malțul folosit în producție.
La fel ca în anii trecuți, Ursus Breweries a continuat derularea unor proiecte pe platforma de dezvoltare durabilă „10 priorități. Un singur viitor”. Un astfel de exemplu este încurajarea consumului responsabil de alcool prin campania de comunicare Control Generation, care a atras peste 300.000 de tineri adulți pe site-ul www.desprealcool.ro.
Lansată în 2010, platforma online pune la dispoziția tinerilor care își doresc să fie în control instrumente de responsabilizare precum teste, articole și informații legate de riscurile unui consum excesiv de alcool, aplicații utile ca ”Hai la Petre*” pentru organizarea de petreceri responsabile, sau ”Zero la Mie”, cu ajutorul căreia utilizatorii află timpul estimativ în care se pot urca la volan după ce au consumat alcool. Această aplicație a ajuns pe locul întâi în AppStore la început de an în 2013, cu peste 10.000 descărcări.
2 milioane euro, în eficientizare energetică
Pentru a reduce impactul asupra mediului, compania a investit aproximativ 2 milioane euro în proiecte de eficientizare energetică, economisind 6.000.000 kWh (energie electrică) și 24.800.000 MJ (energie termică). În dorința de a identifica soluții alternative de energie, Ursus Breweries a crescut cu 35,7% producția de biogaz, acesta fiind generat de instalațiile de tratare a apei din unitățile sale de producție.
În ceea ce privește consumul de apă pentru producția de bere, investițiile au condus la apropierea de obiectivul de 3,5 litri apă/litru de bere produs, stabilit pentru 2015. Astfel, prin managementul eficient al apei, compania protejează mediul înconjurător și comunitățile din proximitatea fabricilor de bere.
Ambalajele, reciclate și reutilizate
Adoptând o atitudine sustenabilă față de mediu, Ursus Breweries reciclează și reutilizează ambalajele. Mai mult, dorește să-și optimizeze modul de ambalare prin reducerea cantității de plastic folosite și încurajează utilizarea sticlelor returabile și a keg-urilor.
Ca parte a obiectivului zero-deșeuri în activitățile companiei, 99,95% din deșeurile organice sunt reutilizate de agricultorii locali.
Premiată în cadrul Galei GBI 2013
În semn de recunoaștere a inițiativelor sustenabile din 2012, Ursus Breweries a fost desemnată cea mai responsabilă companie față de mediu din secțiunea industrie/producție, în cadrul Galei Green Business Index 2013. Totodată, compania a câștigat premiul I la patru dintre cele șapte categorii din competiție: dezvoltare durabilă, utilizarea resurselor, managementul deșeurilor și, pentru al doilea an consecutiv, starea clădirilor.