URBAN: albastru pentru hartie, galben pentru plastic si verde pentru sticla

Compania de salubritate URBAN a anuntat, in luna aprilie, lansarea programului de colectare selectiva a deseurilor in sectorul 6 al Capitalei, program realizat in parteneriat cu ECO-ROM AMBALAJE si Primaria Sectorului 6. URBAN investeste in acest proiect peste 10 milioane de euro.

Un pas catre educarea bucurestenilor

"Ne dorim prin acest program sa informam si sa educam publicul cu privire la colectarea selectiva a deseurilor, sa schim bam mentalitatile si obiceiurile, dar si comportamentul publicului. Oamenii vor trebui sa foloseasca zi de zi infrastructura de colectare selectiva", arata Teodor Gabriel Florescu, director general URBAN.

Obiectivele principale ale companiei, prin desfasurarea acestui program, sunt crearea unei infrastructuri, realizarea unui studiu de fezabilitate privind organizarea platformelor si punctelor de colectare selectiva la nivelul sectorului 6, elaborarea unui instrument de monitorizare si evaluare a sistemului
integrat si colectarea unei cantitati de peste 380 tone deseuri lunar in scopul valorificarii sau reciclarii acestora, subliniaza directorul general.

Efort minim din partea cetatenilor

Programul, spun reprezentantii Urban, a fost in asa fel conceput incat sa le permita cetatenilor sa participe fara eforturi la sistemul de colectare selectiva. Se amplaseaza pubele de colectare in zona blocurilor, in zonele aglomerate, cum sunt intersectiile si pietele, si se vor pune la dispozitia locuitorilor din sectorul 6 saci de precolectare, pentru sistemul "din usa in usa".

Recipientii vor avea culori diferite pentru fiecare tip de deseuri, pentru a usura colectarea. Astfel, pentru deseurile din hartie si carton, vor avea culoarea albastra, galbena pentru plastic si verde pentru sticla.

"Vom avea 150 de platforme de colectare in jurul blocurilor, iar in functie de rezultatele ob tinute vom lua o decizie privind suplimentarea acestora. Sistemul de colectare prin aport voluntar pentru zonele aglomerate beneficiaza de inca 150 de puncte de colectare. Alegerea ampla sa men telor a fost facuta avand in vedere ca acest tip de recipienti, tip clopot, au o capacitate foarte mare de depozitare si pot fi accesibili pe doua laturi", explica Teodor Gabriel Florescu.

Fiecare amplasament va fi numerotat si monitorizat pentru ca programul de ridicare a dese urilor sa fie in permanenta adaptat gradului de umplere a recipientilor. Toate amplasamentele in care se vor afla recipientii si platformele de colectare sunt puse la dispozitie de Primaria Sectorului 6.

Investitie de peste 10 milioane de euro

Pentru derularea programului de colectare selectiva, URBAN investeste peste 10 milioane de euro in construirea punctelor si a platformelor de colectare si asigurarea operarii – transport, colectare, sortare, valorificare si reciclare. ECO-ROM AMBALAJE, partenerul URBAN pentru desfasurarea programului, asigura dotarea platformelor de colectare cu cate trei eurocontai nere si sacii pentru colectarea selectiva.

Pentru partea de reciclare, URBAN colaboreaza cu societati autorizate in reciclarea deseurilor. Astfel, pentru deseurile de hartie si carton, reciclatorii alesi sunt Eco Paper Zarnesti si Ambro Suceava, iar pentru deseurile din sticla – TC Rom Glass si Stirom, din Bucuresti, iar pentru deseurile de mase plastice – Industrial Mecano si Green Pet Prod.

"Sortarea are loc la statia de sortare sau pe platforma de colectare, pe categorii de deseuri. Dupa sortare si balotare, deseurile sunt expediate catre societatile specializate in reciclare. Pentru o anumita cantitate de mase plastice, reciclarea se va face in cadrul URBAN. Colec tarea se va face conform unui program realizat de compania noastra si de primarie, iar calenda rul de colectare va fi transmis tuturor cetate nilor", spune directorul general URBAN.

Mai greu in Bucuresti decat in alte orase

Incepand cu acest an, clientii companiei URBAN din Ramnicu-Valcea, Bucuresti, Brasov, Otopeni si Calarasi beneficiaza de sistemul integrat de management al deseurilor, dar reprezentantii companiei recunosc ca in Bucuresti s-au confruntat cu cele mai multe probleme odata cu inceperea implementa rii sistemului de colectare selectiva.

"Si asta din cauza educatiei oamenilor, a numarului mare de locuitori flotanti, numarul mare de puncte de colectare cu probleme, din cauza populatiei care vandalizeaza sau sustrage containere. Ne-am confruntat cu oameni care nu inteleg conceptul de colectare selectiva sau cu oameni care sustrag deseurile din containere", precizeaza Teodor Florescu.

In vederea solutionarii acestor situatii si pentru a informa cetatenii cu privire la colectarea corecta a deseurilor, compania a initiat o campanie de constientizare a populatiei, a creat un site informativ, www.bucurestirecicleaza.ro, imparte pliante si ofera premii persoanelor care arunca in mod corect deseurile.

"Desfasuram campanii de educare in scolile din sectorul 6 si distribuim materiale informative si educationale. Urmarim de asemenea, implicarea societatilor din domeniul ambalajelor si produselor ambalate in cadrul programului", mai spune directorul general URBAN.

URBAN, in cifre

Compania URBAN presteaza activitatea de salubrizare publica in 12 orase si intr-un numar important de comune din judetul Valcea. In prezent, URBAN are in derulare 30 de contracte de concesiune a serviciilor de salubritate, prestand servicii pentru o populatie de peste doua milioane de locuitor, echivalentul a 20% din populatia Romaniei.

Compania este cel mai important operator din domeniul managementului integrat al deseurilor din tara, cu o cifra de afaceri pe 2006 de peste 42 milioane euro, in crestere cu 33% fata de 2005 si o cifra de afaceri estimativa pe 2007 de 65 milioane euro, in crestere cu 15% fata de 2006.

Cu o experienta de peste 40 de ani in domeniul gestionarii integrate a deseurilor, URBAN are 4.500 de angajati si peste 650 de utilaje cu o vechime medie de doi ani.

Incepand cu anul 2006, Teodor Florescu, director general si actionar majoritar URBAN, este presedintele Asociatiei Romane de Salubritate.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri