Original Unverpackt este un concept store din Berlin care a eliminat ambalajele și invită clienții să-și aducă recipiente de acasă în care să-și pună cumpărăturile, inclusiv minicontainere pentru loțiuni și uleiuri, informează Guardian.
Clienții vin cu recipientele lor pe care le cântăresc la intrare și a căror greutate este scăzută, apoi, din greutatea totală a cumpărăturilor, astfel că ei vor plăti doar produsele. Eticheta pe care e trecută greutatea e făcută să reziste la câteva spălări, așa că nu e nevoie ca recipientele să fie cântărite de fiecare dată.
Sara Wolf și Milena Glimbovschi, fondatoarele magazinului, spun că e o cerere tot mai mare de produse și servicii care să abordeze problema sustenabilității, iar oamenii vor alternative la felul risipitor în care gestionăm resursele. Ideea nu este una nouă, un astfel de magazin există și în Austin, Texas, iar un magazin fără ambalaje a existat în Londra din 2007, dar s-a închis în 2013. Magazinele de acest fel explorează psihologia consumului.
În 2011, în Marea Britanie se produceau aproape 11 milioane de deșeuri de ambalaje, dar companiile încă ambalează banane decojite. Activistul Tristram Stuart care militează pentru reducerea risipei alimentare spune că industria alimentară și a ambalajelor și-a schimbat strategia susținând că modul de ambalare a alimentelor duce la reducerea risipei alimentare, astfel că ajunge să împacheteze felii de mango în loc să vândă un mango întreg.