Cel mai mare lanț de supermarketuri din Malaezia a scos de pe piață produsele etichetate ca fiind fără ulei de palmier. Decizia face parte dintr-o campanie a statului de a proteja imaginea uleiului de palmier în Malaezia și străinătate.
Malaezia este al doilea cel mai mare producător de ulei de palmier din lume. Comerțul cu ulei de palmier, în valoare de 60 de miliarde de dolari, este asociat cu defrișări masive ale pădurilor tropicale, pentru a face loc plantațiilor de palmieri pentru ulei. Anul acesta, UE a aprobat o lege care prevede eliminarea uleiului de palmier din biocombustibili până în 2030 din cauza defrișărilor.
Malaezia, care împreună cu statul vecin Indonezia produce aproximativ 85% din uleiul de palmier al lumii, are în plan aplicarea unei legi care va interzice toate produsele care promovează lipsa uleiului de palmier din ingrediente. De asemenea, Malaezia face lobby pentru a proteja reputația produsului.
Cele mai utilizate grupe de produse care conțin ulei de palmier
Ameer Ali Mydin, director executiv al lanțului de supermarketuri Mydin, a declarat că magazinele au eliminat produsele anti-ulei de palmier pentru a sublinia importanța ingredientului pentru economia malaeziană.
Teresa Kok, ministrul malaezian al industriilor primare, a aplaudat decizia lanțului de supermarketuri și a declarat că speră că alte magazine din țară vor lua aceeași măsură.
Indonezia, principalul producător de ulei de palmier al lumii, a cerut luna trecută unor furnizori din Jakarta să elimine produsele alimentare cu eticheta „fără ulei de palmier” din magazinele lor.
Uleiul de palmier este folosit pentru gătit, în produse alimentare și cosmetice, precum și în biodiesel. 70% din uleiul de palmier al lumii este folosit pentru alimente.