UE – Reducerea emisiilor de CO2 se discuta

Europarlamentarul Marian Jean Marinescu (PD-L) a declarat ca statele membre ale Uniunii Europene, mari producatoare de autoturisme – Italia, Franta si Germania – nu au reusit deocamdata sa ajunga la un punct comun in ceea ce priveste reducerea emisiilor de dioxid de carbon la autoturisme pana in 2015.

Potrivit lui Marinescu, la ultima intalnire a presedintiei grupului PPE cu sefii de delegatii nationale, acest subiect a fost principalul punct de pe ordinea de zi a sedintei de la Munchen, deoarece circa 30 de milioane de oameni lucreaza in industria de automobile si alte zeci de milioane sunt utilizatori de autoturisme. "Sunt niste termene pana la care producatorii trebuie sa schimbe motoarele, plus echipamentele de la bordul masinilor, astfel incat media emisiilor de dioxid de carbon sa fie de 130 de grame/kilometru. A fost o disputa intreaga intre Italia, Franta si Germania. Italia si Franta produc masini de clasa mica, iar Germania, de clasa mare, asa ca era normal sa aiba pozitii diferite", a spus Marinescu.

Potrivit sursei citate, si subiectul legat legat de penalitatile pe care producatorii de autoturisme ar trebui sa le plateasca, daca nu respecta tintele pe care si le-au propus in privinta scaderii nivelului emisiilor de dioxid de carbon, a creat diferente de opinie.

"S-a discutat si despre penalitati, ideea fiind ca, daca pana in 2015 nu ajungi la tinta pe care ti-ai propus-o ca producator, astfel incat media sa fie sub 130 de grame/kilometru, trebuie sa platesti penalitati. Iar acestea sunt foarte mari si se platesc la gram. Este vorba de 45 de euro/gram. S-au propus diverse formule. Spre exemplu, in 2012, 25% din ceea ce vinzi trebuie sa fie conform cu noul regulament, urmand ca anul viitor procentul sa creasca la 50%, apoi la 75%, iar in 2015 sa se ajunga la 100%. Eu am sustinut ideea sa se plateasca penalitati numai pentru 50% din productie, daca producatorii nu respecta tintele", a precizat europarlamentarul roman. Marian Jean Marinescu a adaugat ca, inaintea intalnirii de la Munchen, a discutat si cu cei doi producatori de automobile din Romania, respectiv Dacia Renault si Ford, care au aceiasi pozitie.

"Am luat legatura cu reprezentantii Dacia si cu directorul Ford de la Craiova si, din cate am constatat, punctele lor de vedere coincid, pentru ca si Renault si Ford produc masini de capacitate mica. Ca atare, am decis sa sustinem anumite amendamente propuse de colegii nostri din PPE. Adica, treptat, din 2012 pana in 2015, procentul de conformare la noile norme sa creasca de la 25%, la 50%, apoi la 75% si, in final, la 100%, iar in ceea ce priveste penalitatile Dacia cerea ca si daca, in 2015, nu se va ajunge la tinta de emisii propusa, daca aceasta va fi sub 130 de grame/kilometru sa nu plateasca penalitati".

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri