Legislatorii Uniunii Europene vor reduce din elanul cu care isi propusesera sa limiteze emisiile masinilor si vor usura povara industriei auto in cadrul luptei impotriva schimbarilor climatice, potrivit unei rezolutii care urmeaza sa fie adoptata, citata de Reuters.
Potrivit documentului, Parlamentul European va amana si va usura limitele obligatorii de emisii propuse de Comisia Europeana, va reduce amenzile pentru neindeplinirea limitelor si va da libertate producatorilor auto in ce priveste modalitatile de indeplinire a obiectivelor.
Cancelarul german Angela Merkel a fost unul dintre politicienii care s-au luptat pentru usurarea planului Comisiei in favoarea industriei auto din Germania, specializata in vehicule grele de lux, cu emisii ridicate.
Desi propunerile nu sunt finale, ele au destula sustinere pentru a fi votate fara nicio modificare, noteaza Reuters.
Comisia Europeana a propus reducerea emisiilor de dioxid de carbon pentru noile masini la 130 de grame pe kilometru pana in 2012, fata de media actuala de 158 de grame. Alte imbunatatiri la anvelope sau aer conditionat ar trebui sa contribuie la o reducere a emisiilor cu inca 10 grame.
Propunerea actuala se refera la o reducere graduala a emisiilor: 70% din flota fiecarui producator trebuie sa indeplineasca regulile pana in 2012, urmand ca intreaga flota sa se supuna normelor pana in 2015.
Amenda pentru neindeplinirea obligatiilor a fost, de asemenea, redusa la 50 de euro gram/km pentru fiecare masina din flota, fata de 95 de euro, dupa cum a propus CE.
Masinile sunt responsabile pentru 14% din emisiile totale de gaze cu efect de sera ale Europei, iar reducerea acestora este considerata un criteriu-cheie al indeplinirii obiectivului de reducere a emisiilor UE cu 25% pana in 2020.
Foto: Reuters