Trenul este mai ecologic decat cea mai verde masina

Chiar si cea mai eficienta masina din punctul de vedere al combustibilului nu poate concura cu un tren de marfa, care poate transporta o tona de incarcatura, pe o distanta de 681 de kilometri, cu doar 1 galon de combustibil (3,78 litri), potrivit companiei internationale de cai ferate CSX Corp. "Pacat ca nu toti putem conduce un tren", spun reprezentantii companiei.

Companiile de cai ferate, criticate de ecologisti pentru defrisari sau pentru imprastierea de toxine, se promoveza ca facand parte dintr-o industrie prietenoasa cu mediul, cu un consum eficient de combustibil.
In contextul incalzirii globale si al preturilor la combustibili, care au atins sume record, companiile de toate felurile din SUA trambiteaza cu privire la politicile lor verzi. Lista include si multe companii care, in mod normal, n-ar fi asociate cu protectia mediului, ca cele petroliere sau miniere, de exemplu. Promovarea "verde" a companiile de cai ferate, insa, a intrecut orice asteptari.

Trenurile de marfa folosesc, mai nou, motoare mult mai eficiente in ce priveste combustibilii, iar companiile testeaza in prezent noi modele de motor "ultralow emission". Multi ecologisti recunosc ca firmele de cai ferate au un argument puternic, dat de faptul ca trenurile de marfa ard mult mai putin combustibil decat camioanele. Iar mai putine camioane ar insemna si un trafic decongestionat pe autostrazi.

Cateva companii de cai ferate au publicat si rapoarte prin care pun problema transportului de marfuri cu trenul, si nu cu camionul, pentru ca este mult mai sanatos pentru mediu. Norfolk Southern Corp. a creat o serie de spot-uri TV de promovare a protectiei mediului si a realizat o "masuratoare a amprentei de carbon", disponibila pe site-ul companiei, care permite clientilor sai sa-si evalueze beneficiile aduse mediului, prin transportul marfurilor cu trenul. Union Pacific Corp. se lauda cu flota sa de locomotive "curate si verzi" si sustine ca daca 25% din incarcatura unui camion ar fi transportata cu trenul, aerul ar fi poluat cu aproape 800.000 de tone de emisii mai putin.

Pentru prima oara in ultimile decade, transportul de marfuri cu trenul s-a scumpit, ceea ce a generat un "boom" economic pentru afacere. Specialistii au estimat ca industria de cai ferate va trebui sa-si extinda capacitatea cu 88% in urmatorul sfert de secol, deoarece autostrazile devin tot mai congestionate, pretul la combustibil creste si tot mai multi producatori vor sa-si transporte marfurile cu trenul. Mai mult, pe caile ferate, pe care se transportau numai materii prime, se transporta in prezent din ce in ce mai multe produse de larg consum, din porturi in orase.

spot_img

Ultimele știri