Text de Loredana Pana
Peste 700 de biciclisti s-au alaturat asociatiei Green Revolution si partenerilor sai pentru a pedala in cel mai mare tur de ciclisti amatori, exprimand sustinerea unui stil de viata activ si a unui mediu inconjurator mai curat.
Cei 500 de castigatori ai competitiei „Bicicleta Rosie“ s-au aliniat la start alaturi de alti cativa zeci de biciclisti profesionisti si de primarul general Sorin Oprescu pentru a face inconjurul Casei Poporului pe un mijloc de transport nepoluant.
„Nu am mai mers de foarte multi ani pe bicicleta. Mi-am reamintit de timpuri placute“, a recunoscut primarul. „Locuitorii ar trebui sa ne urmeze exemplul pentru ca este sanatos. Avantajul este sigur: daca pedalezi labicicleta rosie, energia se duce la roti, nu la claxon“, a mai explicat Sorin Oprescu.
Alaturi de primarul Oprescu, Raluca Fiser a dat starul turului de ciclism. „Azi trecem pe verde cu bicicleta rosie oferita de Coca-Cola HBC Romania. La sfarsitul campaniei «Capitala creste Verde», turul este un manifest al bucurestenilor care militeaza pentru miscare intr-un oras curat“, marturiseste Fiser.
„Sistemul Coca-Cola din Romania este preocupat constant de sanatatea oamenilor si de starea lor generala. Ne propunem sa imbunatatim calitatea vietii acestora, atat din punct de vedere fizic, cat si emotional. Dorinta noastra este sa-i incurajam pe oameni sa adopte un stil de viata activ si sanatos, prin calitatea si diversitatea produselor noastre, prin modul in care le comercializam, prin informatiile nutritionale pe care le oferim si prin programele noastre care incurajeaza activitatea fizica“, adauga Dragos Militaru, Market Operations Director, Coca-Cola South-Eastern Europe.
Crearea de piste corespunzatoare pentru a-i determina pe bucuresteni sa foloseasca mai des bicicleta este necesara, lipsa sigurantei in trafic fiind unul dintre cele mai importante motive pentru care bucurestenii nu pedaleaza, considera presedintele Green Revolution. „Impreuna cu partenerii am oferit 500 de biciclete, iar pentru ca ne pasa de siguranta lor si a noastra, vom incerca sa realizam alaturi de primarie cat mai multe piste de biciclisti, iar bicicleta sa devina alternativa masinii“, a declarat Raluca Fiser, presedinte Green Revolution.
Peste 3.000 de persoane s-au inscris pe site-ul dedicat proiectului, www.bicicletarosie.ro, pentru a castiga o bicicleta.
„O sa merg mai mult prin parcuri, poate si pe strada daca se fac mai multe piste. Soferii ar trebui sa se obisnuiasca cu biciclistii, iar acestia sa aiba mai multe drepturi in trafic“, sustine Bogdan, unul dintre castigatorii bicicletei rosii.
Bicicleta nu este doar un mijloc de transport nepoluant si rapid, avand in vedere traficul din Capitala, ci pedalatul reprezinta o metoda usoara de a fi in forma maxima.
„Activitatea fizica si sportul ne ajuta la mult mai multe decat la arderea caloriilor. Ne ajuta sa fim in forma, sa ne mentinem sanatatea, starea de
bine si ne stimuleaza metabolismul, astfel incateste mai usor sa ne mentinem greutatea potrivita“, spune nutritionistul Lygia Alexandrescu, lector universitar la Facultatea de Educatie Fizica si Sport.
De la tur nu au lipsit nici vedetele, care au pedalat alaturi de ciclisti pentru a sustine un mediu mai putin poluat. „Am venit sa ma conving ca mersul cu bicicleta in Bucuresti poate fi o optiune pentru cetatenii Capitalei“, a declarat Zoli Toth, prezentator „Green Report TV“.
Raul Pop, director general Recolamp, a incercat si el bicicleta rosie. „Ne bucuram ca avem ocazia sa participam la prima campanie coerenta a unui oras din Romania in ceea ce priveste importanta promovarii ecologiei“, a explicat el.
Turul ciclist „Bicicleta Rosie“ a fost un proiect sustinut de Coca-Cola Romania, in parteneriat cu Federatia Romana de Ciclism si Politia Romana. Proiectul face parte din programul „Capitala creste Verde“, organizat de Asociatia Green Revolution si Primaria Municipiului Bucuresti.