Inspectorii silvici au verificat, în perioada 4 – 26 aprilie, peste 3600 de transporturi de lemn. Din acestea, 150 s-au dovedit a fi ilegale, pentru care s-au aplicat sancțiuni în valoare de 415.000 lei. Ministerul Mediului caută o soluție juridică prin care statul să poată confisca utilajele și mijloacele de transport folosite în transportul și exploatările ilegale de material lemnos.
În data de 04 aprilie, la solicitarea ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor, Costel Alexe, Ministerul Afacerilor Interne a inclus personalul silvic în filtrele de verificare de pe drumuri, alături de Poliție, Jandarmerie și Armată. Prevederea a intrat în vigoare prin Ordonanța Militară nr. 7.
„Prin acest demers am vrut să mă asigur că perioada stării de urgență nu va fi speculată de hoții de lemne. Știm cu toții că infractorii nu dorm niciodată și că în astfel de perioade, când atenția publică pare să fie către alte subiecte, pot apărea tentative de încălcare a legii”, a declarat ministrul Costel Alexe.
În total, în această perioadă, au fost mobilizați peste 2.500 de inspectori ai gărzilor forestiere, ocoalelor și direcțiilor silvice din țară, care au verificat legalitatea transporturilor de lemn care a circulat pe șosele. Ei au oprit și verificat, în medie, 163 de camioane pe zi. În total, în perioada 04 martie – 26 aprilie, peste 3.600 de transporturi de lemn au fost verificate de inspectorii silvici.
„Așa cum am bănuit, au existat și unii care au încercat să profite de pe urma stării de urgență. Volumul total de lemn transportat ilegal ajunge la aproape 1.000 mc. Pentru aceste fapte, inspectorii au aplicat 150 de sancțiuni în valoare de 415.000 lei. Adică vorbim despre 150 de transporturi ilegale de lemn descoperite de inspectori, în perioada analizată”, a adăugat ministrul Alexe.
Acesta a precizat că specialiștii Ministerului caută o nouă soluție juridică prin care statul să poată confisca utilajele și mijloacele de transport folosite în transportul și exploatările ilegale de material lemnos.
„Vreau să găsim o formula juridică care să nu mai fie invalidată de CCR. Cred că ar fi fost mult mai eficient ca, pe lângă suma de 415.000 de lei, contravalorea amenzilor, să fi avut și 150 de camioane confiscate”, a subliniat ministrul.
Raportat la județele României, cele mai multe sancțiuni – 24 – au fost acordate în județul Suceava, urmat de Dâmbovița și Timiș, fiecare cu câte 11 sancțiuni și Prahova, cu 10 sancțiuni acordate.
În ceea ce privește avizele de transport emise, în perioada 4-26 aprilie 2020, au fost înregistrate 164.940 avize de transport, dintre care aproape jumătate au fost avize primare, adică transport de la locul exploatării. Este cel mai mic număr de avize de transport înregistrat în ultimii 5 ani, în perioada analizată, transmite Ministerul.