Companiile de transport aerian isi vor putea alimenta aeronavele cu un amestec de kerosen si biocarburanti, dupa ce au obtinut acordul final din partea unei agentii americane de standardizare a acestui tip de combustibil obtinut din plante necomestibile si deseuri organice, relateaza Mediafax, care citeaza Blomberg.
Conform deciziei ASTN International din SUA, operatorii aerieni pot utiliza combustibili care includ biocarburanti (precum cei din alge si rumegus) in proportie de 50%.
Transportatorii aviatici isi vor putea reduce astfel poluarea, ei generand 2% din emisiile de CO2 la nivel mondial.
"Suntem foarte multumiti sa vedem aprobarea primului grup de biocarburanti pentru aviatie", a declarat vicepresedintele pentru mediu si politica aviatiei la Boeing, Billy Glover.
Operatorii aerieni au testat deja acesti combustibili. Grupul Air France-KLM a efectuat pe 29 iunie prima cursa comerciala utilizand un amestec care a inclus ulei pentru gatit.
Din septembrie, compania va face 200 de zboruri test, pe ruta Amsterdam-Paris. Iar Boeing a efectuat un zbor transatlantic cu carburant pe baza de camelina (planta oleaginoasa).
Cel mai mare producator de motoare de avioane la nivel mondial, General Electric, sustine ca noii carboranti nu vor influenta functionarea motoarelor.
Din 2012 Uniunea Europeana intentioneaza sa oblige operatorii aerieni fie sa reduca emisiile poluante, fie sa cumpere certificate de dioxid de carbon
Neste Oil din Finlanda, Solazyme din SUA si Honeywell International se numara printre companiile care vor profita de deschiderea pietei carburantilor pentru aviatie, de 139 miliarde de dolari.
Este un moment de demarcatie pentru industria aviatica si producatorii de biocarburanti, a declarat Roberto Rodriguez Labastida, analist la Bloomberg New Energy Finance.
Conform estimarilor companiei Airbus, pana în 2030, biocarburantii vor reprezenta 30% din consumul sau de combustibili.
Foto: bbc.co.uk