O masina pe cablu la inaltime este solutia sugerata de consultantii autoritatii de transport din Londra, in locul unui pod cu sase benzi care sa asigure transportul peste Tamisa in estul capitalei londoneze, informeaza The Guardian. Ideea podului a fost criticata de localnici si de grupurile de ecologisti.
Noul studiu realizat compara sase modalitati de traversare a raului: un pod feroviar, un feribot, un pod pietonal si pentru biciclete sau un pod rutier, adaptat mijloacelor de transport in comun. Insa o masina pe cablu deasupra raului ar fi varianta cea mai sustenabila, arata studiul realizat de profesori in transport. In primul rand, ar fi mai ieftina decat un pod si ar reduce semnificativ emisiile de gaze cu efect de sera, ar incuraja mersul pe jos si mersul cu bicicleta si ar putea fi gata la timp pentru Jocurile Olimpice din 2012.
Masinile pe cablu sunt utilizate tot mai mult pentru transport de masa in orasele lumii si deasupra raurilor intrucat au nevoie de putin spatiu, au o viteza de aproximativ 30 de kilometri pe ora si au emisii foarte scazute. Se folosesc deja in New York, Istanbul, Vancouver, Madrid, Caracas si Hamburg.
Raportul arata ca un sistem de masini pe cablu ar transporta 5.000 de persoane pe ora in fiecare directie, iar masinile ar sosi la intervale de 22 de secunde. Traversarea raului ar dura doua minute.
Ideea construirii podului, luata in considerare pentru prima data acum 20 de ani, a fost sustinuta de fostul primar al Londrei, Ken Livingstone, dar a fost criticata de localnici si de ecologisti, care au sustinut ca ar duce la congestie si poluare.