Toyota va injumatati pretul pentru urmatorul Prius

Toyota va injumatati pretul si marimea sistemului sau hibrid pentru modelul Prius din generatia viitoare si va inlocui bateria pe baza de Li – ion cu o baterie hibrida pe baza de nichel – metal, a anuntat un director al companiei, informeaza Reuters.

„Cand am trecut de la prima generatie la a doua generatie am facut la fel”, a declarat Kazuo Okamoto, vicepresedintele executiv responsabil cu cercetarea si dezvoltarea in cadrul Toyota.

Toyota, cel mai mare producator mondial de masini, nu a dezvaluit un termen pentru lansarea celei de-a treia generatie de Prius. Unii jurnalisti au speculat faptul ca data planuita pentru lansare – la sfarsitul anului 2008 – va fi amanata din cauza unor ingrijorari privind siguranta bateriei pe baza de Li – ion.

„Nu pot sa va spun cand va iesi pe piata, dar se fac progrese in ce priveste pregatirile”, a declarat Okamoto. El a adaugat ca urmatorul Prius va folosi „categoric” baterii imbunatatite pe baza de nichel.

Toyota si-a stabilit ca obiectiv vanzarea a un milion de vehicule hibride anual, incepand cu 2010. De asemenea, isi doreste sa faca sistemul disponibil pentru linia sa de vehicule.

Prius-ul, o masina hibrid usor de recunoscut, a ajutat Toyota sa-si cultive o imagine de producator de masini eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.

La zece ani de la lansarea Prius-ului, Toyota are putini rivali pe piata masinilor hibride, europenii concentrandu-se pe tehnologiile curate ca alternativa la motoarele pe baza de petrol, in scopul economisirii combustibilului si reducerii emisiilor de dioxid de carbon.

Okamoto a recunoscut ca motoarele diesel sunt construite pentru o mai buna economisire a combustibilului la drum lung decat hibridele, dar a spus ca modelele hibrid viitoare ale companiei vor fi la fel de bune, daca nu mai bune, decat dieselurile de astazi pe autostrada.

Masinile diesel reprezinta mai mult de jumatate dintre masinile noi vandute in Europa, dar sunt inexistente in Japonia. Unii producatori europeni au de gand sa schimbe acest lucru, dar Toyota nu participa in aceasta cearta, a declarat Okamoto. „Chiar nu exista niciun motiv pentru aducerea masinilor diesel in Japonia”, a declarat Kazuo Okamoto.

Foto: Reuters

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri