Producatorul auto Toyota Motor Corp anuntat ca a primit deja comenzi de 80.000 de unitati in Japonia, inainte de a pune in vanzare noul model Prius, care vareprezenta o concurenta acerba pentru constructorul rival de autoturisme hibride, Honda, informeaza Reuters.
Toyota, care a dominat piata autotirusmelor electrice si hibride pana acum, incearca sa isi recastige pozitia de lider, pe care a pierdut-o dupa ce noul Honda Insight a batut recordul de vanzari in Japonia luna trecuta.
„Piata autoturismelor hibrid va fi unul dintre segmentele cu cea mai mare crestere din lume. Avand in vedere recesiunea economica mondiala, masinile de lux vor avea vanzari mai mici, in timp ce vehiculele cu un consum mai echilibrat se afla in crestere”, a declarat analistul auto Takaki Nakanishi, de la JPMorgan Securities.
Noul model costa cu 3.000 de dolari mai putin decat avrianta precedenta, iar Toyota intentioneaza sa vanda 10.000 de unitati pe piata japoneza.
Noul Prius, expus pentru prima data la salonul auto din Detroit in luna ianuarie, va ajunge si pe piata nord-americana si pe cea europeana luna aceasta. Pentru 2010, Toyota tinteste vanzari de 400.000 de unitati in total.
Foto: Reuters