Tot dioxidul de carbon produs de zborurile EasyJet este compensat începând cu 19 noiembrie, potrivit operatorului aerian, care susține că este prima companie aeriană importantă din lume care operează 100% din zborul său la emisii nete de carbon zero.
Compania aeriană low cost din Marea Britanie are în plan să investească 25 de milioane de lire sterline pe an în sistemele forestiere, în încercarea de a scoate cât mai mult carbon din mediul înconjurător.
În prezent, zborurile sale emit 3,2 kg de CO2 pentru fiecare kilogram de combustibil de aviație folosit pentru alimentarea acestora. Aproximativ 85% din emisiile totale de carbon ale companiei sunt rezultatul arderii kerosenului în timpul zborurilor.
EasyJet începuse deja să-și scadă emisiile, reducându-le de la 78 g CO2 pe pasager anul trecut la 77 g anul acesta. Între timp, a redus emisiile pe cap cu o treime din anul 2000.
Primul zbor inclus în noua schemă de compensare a carbonului a decolat pe 19 noiembrie pe ruta Berlin – Viena.
EasyJet a încheiat un parteneriat cu First Climate și EcoAct la o serie de proiecte de compensare a carbonului, inclusiv conservarea pădurilor în America de Sud și Africa, înlocuirea cărbunelui pentru surse de energie regenerabile în India și restabilirea forajelor din Africa de Est pentru a permite oamenilor să aibă acces la apă curată fără fierberea acesteia.
Cu toate acestea, EasyJet a acceptat că viitorul pe termen lung al industriei aviației se bazează pe găsirea unor căi de zbor mai prietenoase cu mediu.
Anunţul a venit în timp ce operatorul de zbor a anunțat un parteneriat cu producătorul de aeronave Airbus pentru a cerceta oportunitățile de a produce un avion hibrid. Compania aeriană a devenit, de asemenea, un susținător al companiei Wright Electric, o companie americană care încearcă să dezvolte un avion electric.
„Recunoaștem că măsura compensării este doar una provizorie până când alte tehnologii devin disponibile pentru a reduce radical emisiile de carbon ale zborului, dar dorim să luăm măsuri asupra carbonului acum. Oamenii au de ales în modul în care călătoresc, iar oamenii se gândesc acum la potențialul impact al carbonului al diferitelor tipuri de transport. Dar multe persoane încă vor să zboare și dacă oamenii aleg să zboare, vrem să fim una dintre cele mai bune alegeri pe care le pot face”, a declarat Johan Lundgren.
Compania aeriană, care operează în principal în Europa în 30 de țări, a anunțat, de asemenea, lansarea unei noi divizii de pachete de vacanțe, în scopul de a completa golul lăsat de falimentul operatorului Thomas Cook.