Un sondaj realizat în cadrul campaniei „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” a relevat că 57% dintre tinerii intervievați colectează selectiv, iar 60% s-au implicat în acțiuni de protecție a mediului.
Sondajul, la care au participat 7.454 de respondenţi, majoritatea – tineri până în 25 de ani, s-a desfăşurat online, între 1 și 31 octombrie 2019.
57% dintre participanţii la sondaj colectează gunoaie în mod selectiv: 15%, de fiecare dată, iar 42%, doar anumite elemente şi materiale. Majoritatea celor care aleg să nu facă acest lucru motivează, în principal, prin convingerea că, mai departe, gunoiul nu este colectat selectiv (35% din totalul respondenţilor).
De asemenea, majoritatea tinerilor optează pentru repararea obiectelor care s-au stricat: 58% fac acest lucru de fiecare dată când este posibil, în timp ce 36%, doar rareori, dacă este avantajos financiar.
În ceea ce priveşte achiziţia de îmbrăcăminte, 57% dintre respondenţi îşi cumpără haine de câteva ori pe an, iar 32%, de câteva ori pe lună, relevă datele sondajului.
De asemenea, tinerii par dispuşi să îşi modifice dieta zilnică pentru a contribui la lupta împotriva schimbărilor climatice: 47% dintre respondenţi au declarat că ar fi de acord să facă acest lucru într-o oarecare măsură, 24% – într-o mare măsură, iar alţi 19%, într-o mică măsură.
Întrebaţi dacă s-au implicat, până acum, în acţiuni de voluntariat care au ca scop protejarea mediului, 11% dintre participanţii la sondaj au declarat că nu au făcut acest lucru şi nu au nicio intenţie în acest sens în viitorul apropiat, iar alţi 21% au declarat că nu, dar intenţionează să facă acest lucru în următoarele şase luni. 36% dintre respondenţi au participat la acţiuni de curăţenie, 13% au plantat copaci, 11% au semnat petiţii de protecţie a mediului, iar 1% au contribuit cu donaţii pentru ONG-uri şi asociaţii care protejează mediul.
Majoritatea respondenţilor (41%) se deplasează în drumurile zilnice cu mijloacele de transport în comun, alţi 30%, pe jos, iar 14%, cu maşina personală. Întrebaţi în ce măsură ar fi dispuşi să renunţe la maşina personală, 45% au declarat că ar fi dispuşi într-o oarecare măsură şi 18%, într-o mare măsură. Motivele principale care nu îi determină să renunţe la deplasarea cu maşina personală în drumurile zilnice sunt faptul că au de făcut mai multe drumuri în timpul zilei şi nu se pot baza pe mijloacele de transport în comun (47%), respectiv confortul personal (37%).
La sondajul desfăşurat în cadrul campaniei „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”, au participat 7.454 de respondenţi, dintre care 78% femei şi 22% bărbaţi. Majoritatea respondenţilor (peste 55%) are vârste cuprinse între 18 – 25 de ani, iar alţi 32%, sub 18 ani.