Sindicatul Autoturisme Dacia va organiza un miting de protest de mare amploare daca Legea timbrul de mediu va fi adoptata in forma actuala, potrivit unui comunicat de presa al sindicatului.
Timbrul de mediu va avea consecințe negative pentru producția de autoturisme noi din Romania, asupra numărului locurilor de munca, dar si asupra salariatilor care isi desfasoara activitatea in acest domeniu. De aceea, solicitam Guvernului Romaniei sa analizeze in mod corect implicatiile timbrului de mediu asupra industriei romanesti constructoare de autoturisme”, sustine liderul Sindicatului Autoturisme Dacia, Nicolae Pavelescu.
Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice (MMSC) a lansat joi spre dezbatere publica draftul proiectului de ordonantapentru modificarea si completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.
Potrivit documentului, Legea nr. 9/2012 se modifica si se va numi “ Lege privind timbrul de mediu pentru autovehicule”
Noul timbru de mediu, care urmeaza a fi reglementat printr-o Ordonanta a Guvernului Romaniei, va fi mai redus decat actuala taxa care trebuie platita de posesorii masinilor vechi – Euro 2, Euro 1 si non- Euro.
In schimb, pentru masinile Euro 3 si Euro 4 se va plati mai mult ca in prezent. Pentru masinile cu motor Euro 5, timbrul de mediu va fi similar cu actuala taxa de mediu.
Mecanismul de calcul tine cont de nivelul emisiilor de CO2 si de tehnologia motorului (non – Euro sau Euro 1, 2, 3, 4, 5 sau 6).
“Norma de poluare Euro si valoarea emisiei de CO2 sunt cele menționate de Regia Autonoma Registrul Auto Roman in cartea de identitate a vehiculului”, mentioneaza proiectul Ordonantei.
Timbrul de mediu se va plati o singura data: fie la prima inmatriculare in Romania, fie la prima transcriere a dreptului de proprietate, fara a fi incasat din nou in momentul revanzarii.