Timbrul de mediu considerat un pericol pentru industia auto

Reprezentantii constructorilor de automobile din Romania considera timbrul de mediu un pericol pentru industria autohtona de profil, si estimeaza ca anul viitor numarul de masini second-hand va ajunge la 350.000 de unitati.

Va dau scris ca, pe ceea ce ati facut acum, anul viitor numarul masinilor second-hand va ajunge la 350.000. In acelasi timp, vom ajunge la pierderea pietei interne la vehicule noi. Va spun ca in Maroc exista o fabrica de vis, salariile sunt cu 60% mai mici decat cele de aici. Daca pierdem piata vehiculelor noi, dati-mi voie sa-mi exprim speranta la viitorul vanzarilor din Romania. Sa nu uitam ca 18% din exportul general al Romaniei este reprezentat de vanzarile Dacia. Cred ca puteti imbunatati aceasta propunere”, a declarat Constantin Stroe , vicepresedinte Dacia si reprezentant al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAR), in cadrul dezbaterii publice de la Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice.

De asemenea, directorul general al Dacia, Jerome Olive, a solicitat, vineri, la aceeasi dezbaterea ca valoarea timbrului de mediu pentru masinile Euro  3 si Euro 4 sa fie multiplicata cu 2 fata de cuantumul propus in aceste zile.

Romania risca sa devina cosul de gunoi al Europei, iar vanzarile de masini Euro 5, in care compania a investit sume importante in tehnologii noi, vor scadea. Proiectul de lege nu respecta principiile pentru Euro 3 si Euro 4 diesel pentru ca aceste motoare sunt foarte poluante atat in ceea ce priveste emisiile de dioxid de carbon, cat si la hidrocarburi. Noua varianta de timbru propusa va duce la scaderea vanzarilor de vehicule Euro 5, in ale caror tehnologii am investit foarte mult. Acest lucru va determina o scadere de activitate la Dacia si poate avea impact asupra locurilor de munca la Mioveni, de cateva sute, chiar mii de concedieri”, a spus Jerome Olive.

Reducere de pana la 90% pentru autoturismele de  peste 15 ani vechime

In urma primei variante a proiectului de ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante, consideram ca va rezulta o taxa rezonabila pentru masinile vechi, respectandu-se principiul ca poluatorul plateste. Prin urmare, pentru masinile cu norma euro inferioara va rezulta o taxa de poluare mai mare. Noul timbru de mediu ia in calcul atat norma de poluare cat si ciclul de viata al unui autoturism. Astfel, in masura in care o masina este mai veche, se poate aplica o reducere de pana la 90% pentru autoturismele cu sau peste 15 ani vechime”, a declarat, pentru Green Report, Sorin Manica, director dezvoltare al platformei Auto.ro.

Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice (MMSC) a lansat joi spre dezbatere publica draftul proiectului de ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Potrivit documentului, Legea nr. 9/2012 se modifica si se va numi “ Lege privind timbrul de mediu pentru autovehicule”

Noul timbru de mediu, care urmeaza a fi reglementat printr-o Ordonanta a Guvernului Romaniei, va fi mai redus decat actuala taxa care trebuie platita de posesorii masinilor vechi – Euro 2, Euro 1 si non- Euro.

In schimb, pentru masinile Euro 3 si Euro 4 se va plati mai mult ca in prezent. Pentru masinile cu motor Euro 5, timbrul de mediu va fi similar cu actuala taxa de mediu.

Mecanismul de calcul tine cont de nivelul emisiilor de CO2 si de tehnologia motorului (non – Euro sau Euro 1, 2, 3, 4, 5 sau 6).

“Norma de poluare Euro si valoarea emisiei de CO2 sunt cele menționate de Regia Autonoma Registrul Auto Roman in cartea de identitate a vehiculului”, mentioneaza proiectul Ordonantei.

Timbrul de mediu se va plati o singura data: fie la prima inmatriculare in Romania, fie la prima transcriere a dreptului de proprietate, fara a fi incasat din nou in momentul revanzarii.

spot_img

Ultimele știri