Taxa de poluare nemultumeste transportatorii

Transportatorii profesionisti din Romania considera ca noile decizii privind taxa de poluare va crea probleme operatorilor si in economie. Taxa de poluare va bloca si mai mult economia autohtona, sustine Augustin Hagiu, presedinte al Federatiei Operatorilor Romani de Transport Rutier- FORT.

,,Romanii sunt incurajati sa achizitioneze masini ultramoderne pe care sa le distruga utilizand craterele infrastructurii rutiere romanesti. In orice tara civilizata incurajarea cumpararii de autovehicule noi se face prin marirea treptata, incepand din anul 3 sau 5, a cuantumului impozitului anual pe vehiculele detinute de persoanele fizice sau juridice", a declarat Augustin Hagiu, citat de Agerpres.

In aceste conditii, orice cumparator, persoana fízica sau juridica, nu se loveste de imposibilitatea de a-si asigura un mijloc de deplasare sau sursa de venit prin plata unei taxe ,,prohibite", ci este stimulat si dirijat ca, dupa ce si-a amortizat investitia utilizand un autovehicul, fie sa plateasca, evident justificat, mai mult (datorita normei de poluare) fie, daca are posibilitatea, sa isi cumpere un autovehicul mai nou, dar toate astea dupa ce a avut un mijloc de deplasare pe masura veniturilor si posibilitatilor, atrag atentia transportatorii.

,,Indiferent cand a fost achizitionat autovehiculul, taxa de mediu in functie de gradul de poluare trebuie platita anual, crescand treptat, direct proportional cu vechimea, astfel incat, proprietarul sa decida daca merita sa reinnoiasca sau nu autovehiculul. Taxa de solidaritate, inca in vigoare, obliga toti cumparatorii de autovehicule noi comerciale la plata a 1 la suta din valoarea acestuia la inmatriculare, banii fiind folositi, dupa spusele guvernantilor (nedemonstrate insa) pentru categoriile defavorizate", sustine reprezentantul transportatorilor rutieri. Transportatorii care utilizeaza un camion pentru a-si asigura un loc de munca si a crea plus valoare se intreaba de ce nu se plateste taxa de poluare la achizitionarea de elicoptere, vapoare, avioane particulare, salupe sau limuzine, toate aflate in categoria produselor de lux.

,,Consideram ca nu este deloc normal ca, pentru un Ferrari ultimul ragnet sa nu platesti nimic (avand in vedere ca are norma de poluare euro 5). Cum este demonstrat echilibrul in societate. Taxa de solidaritate, taxa de mediu, accize in carburant, taxa de inmatriculare (in functie de gradul de poluare), taxa de poluare (pentru un camion comercial – Euro 4 – 1.400 euro), nu reprezinta decat forme meschine de stoarcere a banului public, scopul final fiind doar acela de a avea guvernantii cat mai multi bani de jefuit. Guvernul Tariceanu a reusit in numai ani de zile sa adopte cele mai penibile masuri pentru inmatricularea masinilor", afirma Augustin Hagiu.

spot_img

Ultimele știri