Mai multe state membre ale Uniunii Europene se opun inlocuirii taxei de inregistrare auto cu taxa bazata pe nivelul de poluare al masinii, se arata intr-un document al UE, citat de Reuters.
Statele UE vor discuta posibilitatile de reformare a sistemului de taxe aplicate automobilelor si a taxei pe valoarea adaugata practicate in Uniune, in timpul unei intalniri care va avea loc martea viitoare la Bruxelles.
Comisia Europeana vrea sa fragmenteze taxa de inmatriculare, sa creeeze un mecanism care sa ramburseze taxarea dubla si sa restructureze taxele de inmatriculare si circulatie, astfel incat acestea sa fie total sau partial bazate pe cat de mult CO2 emite masina. Initiativa este parte a strategiei UE de reducere a emisiilor de carbon, pentru a respecta tintele auto-impuse si angajamentele luate prin protocolul de la Kyoto.
Un document care urmeaza sa fie discutat de ministere arata ca desfiintarea taxei de inmatriculare nu este o idee tocmai populara in randul tarilor membre UE dar ca realizarea unui mecanism de rambursare ar fi acceptabil.
Documentul citat de Reuters arata ca In ceea ce priveste restructurarea taxei de baza exista o opozitie din partea a numerosi reprezentanti ai statelor europene, care s-au pronuntat impotriva obligativitatii introducerii elementului CO2 in sistemul national de taxe auto."
Marea majoritate a statelor europene militeaza pentru o abordare mai flexibila a taxei, care sa oblige statele sa diferentieze taxele pentru autoturismele de pasageri in functie de emisiile de CO2 ale acestora sau de consumul de combustibil.
Statele europene au puterea de decizie in privinta taxelor, atata timp cat exista unanimitate in blocul celor 27 de tari membre.
Intensitatea planului Comisiei Europene evidentiaza dificultatea statelor europene de a transpune in practica tintele de reducere a poluarii.