Guvernul a aprobat miercuri un Memorandum, propus de Ministerul Economiei si de Ministerul Mediului, prin care se introduce criteriul de calcul conform poluarii cu emisii de dioxid de carbon pentru automobilele Euro IV, in timp ce pentru celelalte niveluri Euro se pastreaza modalitatea de calcul avansata deja.
"Este vorba despre un memorandum care stabileste ca Ministerul Economiei si cel al Mediului vor elabora actul normativ care sa tina cont de solicitarile reiesite din discutiile cu organizatiile neguvernamentale si ca efect al motiunii adoptate de Parlament. Pentru automobilele Euro IV se va introduce criteriul poluarii cu dioxid de carbon, criteriu care va putea fi cuantificat prin cartea tehnica a masinii, iar pentru celelalte automobile se va folosi vechiul principiu de taxare, corespunzator normelor continute in cartea tehnica si care privesc nivelul Euro. Se vor impozita, intr-o masura ceva mai mare, dar tinand cont de principiul liberei circulatii a marfurilor, masinile care au o calitate scazuta a catalizatorilor, incepand de la non-Euro, in conditiile in care din 2011 se preconizeaza ca astfel de automobile non-Euro sa nu mai circule", a declarat seful DAE, Adrian Ciocanea.
El a precizat ca CE este la curent cu aceasta abordare, avand in vedere ca noua forma a taxei nu priveste componenta de libera circulatie a marfurilor, iar partea a doua de calcul a taxei oglindeste o grila conforma cu intelegerile stabilite cu Comisia Europeana si publicate pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor.
Adrian Ciocanea a aratat ca se doreste introducerea foarte rapida a acestor modificari si, cel mai probabil, in doua saptamani, va putea fi propusa in sedinta de Guvern o ordonanta de urgenta.