Gandul: Modificarile la taxa auto intra in vigoare la 1 iulie
Modificarile la taxa auto vor intra in vigoare la 1 iulie, iar incasarile vor fi transferate de la bugetul de stat la Fondul de Mediu, valorile rezultate din noua grila publicata de Ministerul Economiei si Finantelor fiind egale sau foarte apropiate de cifrele prezentate azi.
Ministerul a facut public in seara aceasta proiectul de ordonanta de guvern privind modificarea taxei auto, care va fi redenumita "taxa de poluare pentru autovehicule", precum si modalitatea de calcul si noile grile pentru stabilirea sumelor de plata.
Taxa se calculeaza printr-o formula care include coeficienti in functie de gradul de poluare a motorului (normele Euro), de capacitatea cilindrica a propulsorului si vechimea masinii. La fiecare dintre cele cinci categorii (de la non-euro la Euro 4) exista cinci subdiviziuni in functie de capacitate pentru care sunt indicate nivele de taxe specifice, exprimate in euro/cmc. Suma rezultata pentru fiecare subcategorie este ajustata cu o cota de reducere, care creste de la 0 la 95%, in raport direct proportional cu vechimea masinii.
Pentru mai multe informatii vizitati Gandul
Curentul: Liber la masini poluante!
Ministrul economiei si finantelor a anuntat ca s-a ajuns la o intelegere cu reprezentantii Comisiei Europene privind "taxa de poluare auto", modificarile urmand sa fie promovate in urmatoarea sedinta de guvern. Taxa de prima inmatriculare devine taxa "poluanta", incurajand cumpararea rablelor.
Astfel, pentru o masina noua Euro 4, cu motor de cel mult 1.400 centimetri cubi, taxa auto va creste de 2,6 ori, de la 161 de euro la 420 de euro, iar pentru acelasi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsa intre 1 si 3 luni, nivelul aplicat urca de la 161 de euro la 403 euro. In schimb, la capacitate de 1.400 cmc, masinile Euro 1 cu vechime de 12-13 ani vor avea o reducere a taxei de la 3.606 euro la 508 euro, iar cele de 14-15 ani, de la 3.606 euro la 323 de euro.
Cuantumul de crestere aplicat taxei actuale scade proportional cu vechimea masinii Euro 4, cilindree de 1.400, de la 161 de euro la 391 de euro (vechime de 3-6 luni), de la 161 de euro la 378 de euro (vechime 6-9 luni) si de la 284 de euro la 344 de euro (vechime 1-2 ani), potrivit noii grile, publicata de Mediafax.
Pentru autovehicule de acest tip, dar cu o vechime mai mare, taxa auto va scadea usor fata de nivelul actual, de la 328 de euro la 315 euro (vechime 2-3 ani), de la 328 de euro la 290 de euro (vechime 3-4 ani) si de la 299 de euro la 265 de euro (vechime 4-5 ani).
La motoarele Euro3 de 1.400 de cmc, taxa va creste doar pentru masinile cu vechime de 1-2 ani, de la 945 de euro la 1.148 de euro. Pentru masinile de 2-3 ani, nivelul taxei va fi redus de la 1.095 euro la 1.050 de euro, la vechime de 3-4 ani de la 1.095 euro la 966 de euro, iar la masinile fabricate de 4-5 ani, de la 998 de euro la 882 de euro. Suma va scadea de la 998 de euro la 812 euro (vechime 5-6 ani), de la 1.002 euro la 714 euro (vechime 6-7 ani) si de la 1.002 euro la 630 de euro (vechime 7-8 ani).
Noua grila va stabili taxe cu mult mai mici decat in prezent pentru majoritatea masinilor echipate cu motoare Euro2. Astfel, la masinile Euro2 de pana in 1.400 cmc, taxa coboara de 2-3 ori, de la 2.604 euro la 1.386 (vechime 7-8 ani), de la 2.604 euro la 1.201 euro (vechime 8-9 ani), de la 2.604 euro la 1.047 euro (9-10 ani) si de la 2.604 euro la 832 euro (10-11 ani). Cele mai mari scaderi de taxe, chiar de peste zece ori, vor fi aplicate masinilor cu dotari Euro1 si celor non-Euro, si datorita faptului ca acestea au vechime foarte mare. Masinile non-Euro sunt diferentiate pe doua clase de vechime, 15-16 ani si 20 -21 ani, dar nivelul taxarii este acelasi, diferentele fiind in functie numai de capacitatea motorului. Pentru motorizari de sub 1.400 cmc, taxa va cobori de noua ori, de la 4.007 euro la 560 de euro.
Pentru mai multe informatii vizitati Curentul
Ziua de Cluj: Modificarile la taxa auto, in vigoare la 1 iulie
Modificarile la taxa auto vor intra in vigoare la 1 iulie, iar incasarile vor fi transferate de la bugetul de stat la Fondul de Mediu. Ministerul Economiei si Finantelor a facut public aseara proiectul de ordonanta de guvern privind modificarea taxei auto, care va fi redenumita "taxa de poluare pentru autovehicule", precum si modalitatea de calcul si noile grile pentru stabilirea sumelor de plata.
Taxa se calculeaza printr-o formula care include coeficienti in functie de gradul de poluare al motorului (normele Euro), de capacitatea cilindrica a propulsorului si vechimea masinii. La fiecare dintre cele cinci categorii (de la non-euro la Euro 4) exista cinci subdiviziuni in functie de capacitate pentru care sunt indicate nivele de taxe specifice, exprimate in euro/cmc.
Suma rezultata pentru fiecare subcategorie este ajustata cu o cota de reducere, care creste de la 0 la 95%, in raport direct proportional cu vechimea masinii. Potrivit proiectului de ordonanta, cota de reducere este stabilita in functie de vechimea autovehiculului, de rulajul mediu anual, de starea tehnica si nivelul de dotare al autovehiculului, prevazute in normele metodologice.
Vechimea autovehiculului rulat se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia.
Pentru mai multe informatii vizitati Ziua de Cluj