Prim-ministrul suedez Stefan Löfven a anunțat că vânzarea mașinilor noi care funcționează cu combustibili fosili va fi interzisă începând cu 2030.
Suedia se alătură altor țări scandinave care au luat decizii similare de a renunța la vehiculele bazate pe combustibili fosili. Danemarca a anunțat recent aceleași planuri ca Suedia, iar Norvegia, unde rata de adopție a mașinilor electrice este foarte mare, a stabilit o țintă și mai ambițioasă, eliminând de pe piață noile mașini cu motoare cu combustie internă începând cu 2025.
Conform lui Marion Tiemann, expert în transport la Greenpeace, Suedia este acum a zecea țară din lume care să stabilească o dată concretă pentru interdicție, alături de alte țări dezvoltate economic ca Marea Britanie (2040 în Anglia, Wales și Irlanda de Nord, 2030 în Scoția), Olanda (2030) și Franța (2040).
Tiemann a explicat că Germania, unde se află o mare parte din producătorii auto ai lumii, este în urmă, iar ministrul transporturilor Andreas Scheuer nu a prezentat încă un plan concret de tranziție.
„Este clar că fără o dată de eliminare a motoarelor pe motorină și benzină, el nu va putea îndeplini țintele climatice.”
Platforma Națională pentru Viitorul Mobilității, grup de lucru lansat de guvernul german pentru a ajuta la reducerea emisiilor provenite de la transport, a cerut guvernului să stabilească cote de vânzări pentru mașini electrice și hibride de 25% până în 2025 și 50% în 2030. Experții au cerut și modificarea limitei de viteze pe autostrăzi, la 130 km/h, și creșterea taxelor pe benzină și motorină, care ar putea finanța subvenții de 8.000 de euro pentru cumpărătorii de mașini electrice.