Produsele ecologice câştigă popularitate în toată Europa, inclusiv în România, unde tot mai mulţi români sunt dornici să adopte un stil de viață mai sănătos, arată datele unui studiu realizat de Reveal Marketing Research în parteneriat cu Retail-FMCG. Peste 30% dintre români consumă produse ecologice și sunt de părere că un comportament responsabil are impact pozitiv asupra mediului înconjurător (86%).
Tendința către un stil de viață sănătos este prezentă la 3 din 10 români și constă în dorința de a proteja mediul înconjurător (17%), de a face mai mult sport (15%), de a fi mai cumpătat (14%) și de a consuma produse ecologice de câteva ori pe săptămână (32%).
De asemenea, 32% dintre români obișnuiesc să consume produse ecologice de 2-3 ori pe săptămână. 6 din 10 români declară că iau măsuri pentru a contribui la reducerea poluării și îmbunătățirea calității aerului.
Printre beneficiile consumului de produse ecologice se numără:
Românii pun sănătatea familiei pe primul loc
32% dintre români pun sănătatea familiei pe primul loc, ceea ce îi determină să aleagă produse ecologice săptămânal. Ambalajul generat prin metode sustenabile a devenit un real interes pentru 61% dintre români, aceștia fiind interesați în egală măsură atât de ingredientele produselor alimentare, cât și a celor de îngrijire sau curățenie.
Pe lângă alimentație, românii dau dovadă de responsabilitate și prin inițiativa de a contribui la reducerea poluării si îmbunătățirea calității aerului (60%).
Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Datele au fost colectate lunar, în perioada 04-10.06.2021, pe un eșantion reprezentativ național (urban și rural) de 1024 de persoane. Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.