Studiu: în condiții reale de condus, mașinile diesel sunt cu 50% mai poluante decât la teste

Mașinile diesel emit cu 50% mai mulți oxizi de azot (NOx) în condiții reale de condus, față de cât se estimează în cadrul testelor. Concluzia a fost exprimată într-un studiu publicat recent în revista Nature.

mașinile diesel
foto: http://gas2.org

Specialiștii au examinat 11 dintre cele mai mare piețe de autovehicule, care în 2015 au reprezentat mai mult de 80% din totalul vânzărilor de mașini diesel noi.

Josh Miller, cercetător în cadrul Consiliului Internațional pentru Transport Curat, a spus că vehiculele de mare tonaj au o contribuție importantă în această problemă.

„Vehiculele de mare tonaj, așa cum sunt camioanele sau autobuzele, sunt de departe cele care contribuie cel mai mult, emisiile acestora reprezentând 76% din totalul emisiilor de gaze în exces.”

De asemenea, Miller mai spune că, în cazul vehiculelor ușoare, cum ar fi autoturismele, emisiile din UE au reprezentat 70% din totalul emisiilor de oxizi de azot în exces.

În urma analizei, ei au descoperit că în condiții reale de condus mașinile diesel au emis 13,2 milioane de tone de oxizi de azot. Adică, cu 4,6 milioane de tone mai mult decât estimările făcute de producători după testele din laborator (8,6 milioane de tone). Pentru a face aceste estimări, cercetătorii au analizat datele din 30 de studii privind emisiile mașinilor în condiții reale de condus.

38.000 de morți premature, din cauza poluării în 2015

Mai mult decât atât, potrivit estimărilor specialiștilor, în 2015 din cauza emisiilor de oxid de azot, în toată lumea s-au înregistrat aproximativ 38.000 de morți premature. În principal, în Uniunea Europeană, China și India.

Emisiile de oxizi de azot sunt un contribuitor principal al poluării mediului, avertizează specialiștii. Pe termen lung, expunerea la acest emisii poate cauza accidente vasculare cerebrale, boli de inimă, boli pulmonare și cancer pulmonar.

Potrivit estimărilor studiului, în 2040, emisiile reale de oxizi de azot vor cauza 183.600 de decese premature.

Oamenii de știință implicați în cercetare fac parte din Consiliul Internațional pentru Transport Curat (International Council on Clean Transportation – ICCT), Universitatea York, Universitatea din Colorado și Institutul Internațional pentru Analiza Sistemelor Aplicate (IIASA).

spot_img

Ultimele știri