Majoritatea companiilor mari nu raportează daunele pe care operațiunile lor le aduc pădurilor, conform unui raport publicat de CDP.
Conform raportului, 70% dintre cele 1500 de companii mari nu au oferit date privind impactul lor asupra pădurilor.
Morgan Gillespy, de la CDP, a criticat lipsa de transparență a companiilor.
„Tăcerea este asurzitoare când vine vorba de răspunsul corporațiilor la defrișări. Tot mai mulți consumatori vor să știe dacă coșul lor de cumpărături contribuie la distrugerea Amazonului, extincția urangutanilor și criza climatică.”, a declarat Gillespy.
Oamenii de știință atrag atenția că oprirea defrișărilor este la fel de urgentă ca eliminarea combustibililor fosili
Dintre cele 306 companii care și-au făcut publice datele, 24% nu au luat suficiente măsuri pentru a reduce defrișările, deși unul dintre cele mai des citate riscuri este dăunarea imaginii brandului prin asocierea cu defrișări, potențialele pierderi fiind în valoare de 30.4 miliarde de dolari.
CDP a avertizat că majoritatea companiilor nu iau suficiente măsuri pentru a conserva pădurile. Dintre brandurile mari, L’Oreal și Beiersdorf au fost date ca exemplu pentru utilizarea uleiului de palmier din surse sustenabile. La polul opus se află compania Mondelez, care a refuzat să facă publice datele, deși în trecut compania a fost acuzată că joacă un rol major în defrișările din Asia de Sud-Est.
CDP cere companiilor să raporteze impactul lor asupra pădurilor asociat cu producția de lemn, ulei de palmier, creșterea vitelor și producția de soia.