Stockholm Fashion Week a fost anulat pentru a atrage atenţia asupra crizei climatice

Admirată pentru stilul său elegant, minimal și label-uri iconice, cum ar fi Acne Studios și Cheap Monday, Suedia este o țară cu o industrie de modă renumită. Dar, săptămâna trecută, națiunea scandinavă a luat o decizie care va influența industria în ansamblu, în favoarea unui viitor mai durabil.

Consiliul Suedez al Modei a decis să anuleze Stockholm Fashion Week, pentru a atrage atenţia asupra mediului înconjurător şi crizei climatice.

Evenimentul ar fi trebuit să aibă loc în perioada 27-29 august, iar organizatorii se gândesc între timp la un format alternativ. Măsura va dezamăgi mulți designeri suedezi care așteaptau să-și prezinte colecţiile, dar Consiliul Suedez al Modei speră să inspire şi alte evenimente similare.

Suedia este recunoscută pentru reputația ecologică în domenii precum reciclarea, aviația, tehnologia ecologică, energia regenerabilă și se situează pe primul loc în UE pentru consumul de alimente ecologice. În același timp, Stockholm este locul de naștere a activistei preocupată de schimbările climatice, Greta Thunberg.

Cu toate acestea, țara este conștientă de faptul că industria modei dăunează mediul înconjurător și nu mai poate ignora natura nesustenabilă a industriei. Din 100 de miliarde de articole de îmbrăcăminte produse în fiecare an la nivel mondial, sub 1% se reciclează. Aceste statistici înspăimântătoare, combinate cu prevalența erei digitale și metodele noi și îmbunătățite de producție de îmbrăcăminte, au inspirat astfel schimbarea formatului tradițional al săptămânii modei.

„Trecerea de la modelul convențional al evenimentului a fost o decizie dificilă, dar cântărită mult. Trebuie să lăsăm trecutul să se odihnească și să stimuleze dezvoltarea unei platforme relevante pentru industria de modă de astăzi … industria de modă suedeză este extinsă și în creștere, deci este crucial să sprijinim brandurile în dezvoltarea de experiențe de moda de generație următoare. Prin aceasta putem să ne adaptăm noilor cerințe, să atingem obiectivele de sustenabilitate și să putem stabili noi standarde pentru modă”, spune Jennie Rosén, CEO al Consiliului Suedez al Modei.

Show-urile de modă pentru mass-media și cumpărători întruchipează un format care a dominat mult timp lumea modei. Expozitiile de modă sunt pline de farmec, dar şi risipitoare. Multe dintre colecțiile afișate nu sunt disponibile pentru cumpărare imediat și sunt doar acolo pentru spectacol. Designeri precum Burberry și Tom Ford s-au apucat de acest lucru în ultimii ani, optând să-și adapteze spectacolele la o strategie „vezi acum, cumperi acum”. În același timp, acum că brandurile pot utiliza mijloacele de comunicare socială ca un instrument puternic pentru a expune colecții, se pune întrebarea, sunt „săptămânile de modă” încă relevante?

Consiliul Suedez al Modei va dezvălui noua sa strategie pentru Stockholm Fashion Week, în cursul acestui an, pregătită să se concentreze pe colaborarea intersectorială și pe noile fluxuri de venituri în anii următori.

Alături de această regândire drastică, consiliul va lansa Fashion Talents, un program-incubator, pentru a ajuta brandurile să se dezvolte durabil.

spot_img

Ultimele știri