Semaforizarea pistei de biciclete de pe Calea Victoriei nu a adus nicio schimbare pentru utilizatori

Pista de biciclete de pe Calea Victoriei a devenit funcțională de miercuri, 22 aprilie, ea putând fi de acum folosită oficial de către orice biciclist în condiții de maximă siguranță deoarece implementarea programelor de semaforizare a fost finalizată, după un an de la începerea lucrărilor. În teren, situația a rămas neschimbată: automobilele opresc în continuare pe pistă, blocând în unele cazuri chiar și trotuarul, unii bicicliștii nemulțumiți că trebuie să oprească forțează ieșirea în trafic pentru a evita semaforul, iar șoferii veniți de pe străduțele adiacente preferă să se încadreze în trafic direct de pe pistă, fără să lase un spațiu necesar celor care o folosesc.

WP_20150422_008

Alice este una dintre zecile de persoane care folosesc zilnic pista și care susține că nu a avut habar că circulația bicicliștilor pe pistă era interzisă sau semafoarele oprite. „Folosesc pista încă de când era în faza de construcție și nimeni nu mi-a spus nimic, și nici nu am văzut vreun semn de avertizare”, a spus biciclista, a cărei singură nemulțumire este legată de faptul că unii șoferi blochează calea de rulare.

WP_20150422_009
Alice

Cu toate neajunsurile, pentru Victor, pista este un loc sigur pe care poate pedala, deși folosește această rută doar de o săptămână. „Până în momentul de față este cea mai bună investiție în infrastructură destinată bicicliștilor din București. De altfel și singura. Mai este cea de pe Berzei, dar a fost distrusă de mașini. Să sperăm că bordurile vor face diferența aici”, a comentat Victor. Acesta s-a arătat sceptic când a aflat că accesul bicicliștilor pe pistă era interzis până ieri după amiază și nici nu băgase de seamă că semafoarele funcționau.

WP_20150422_005
Prostul obicei dispare greu.

Gheorghe Dumitru locuiește de 40 de ani pe Calea Victoriei și de 45 de ani folosește bicicleta. „Locuiesc chiar lângă pista de biciclete, dar nu am văzut niciun sem de avertizare. Am observat că funcționează semafoarele, dar pentru unii șoferi se pare că sunt inexistente. Și ale noastre, dar și ale lor”, a spus acesta. Pensionarul susține că  șoferii sunt cel mai mare pericol pentru bicicliști, chiar dacă semafoarele funcționează sau nu. „Am fost implicat în patru accidente, dintre care două grave care au necesitat spitalizare și care nu au fost provocate de mine”, a povestit acesta.

WP_20150422_010

Un biciclist a ajuns la spital

Până la reglarea semafoarelor de pe pistă, bicicliștii o foloseau pe propria răspundere. Deși reprezentanții Administrației Străzilor București au declarat că pe întreg traseul erau instalate semne de avertizare care anunțau ca pista nu este funcțională, iar mersul cu bicicleta era interzis, zeci de bicicliști o foloseau zilnic, fie că ignorau avertismentele, fie ca nu știau de ele. Pe 8 aprilie, la intersecția dintre Calea Victoriei cu Stavropoleos, un biciclist a fost acroșat de un automobil. Potrivit declarațiilor Poliției Rutiere vinovatul a fost biciclistul care nu a respectat prioritatea automobilului acordată de semafor. Acesta a fost transportat la spialul Floreasca, cu răni minore.

Lucrările de lărgire a trotuarelor de pe Calea Victoriei și amenajarea pistei pentru biciclete au început în primăvara anului 2014 și trebuiau finalizate până pe 1 octombrie 2014. Termenul nu a putut fi respectat întrucât constructorul, Tehnologica Radion, a intrat în insolvență. Lucrările cu modernizarea Căii Vctoriei și implicit cu amenajarea pistei de biciclete au costat aproximativ două milioane de euro. Ultima parte a pistei de biciclete, porțiunea dinspre Piața Revoluției, a fost finalizată în această primăvară.

Pista de pe Calea Victoriei are o lungime de aproximativ 3 kilometri și leagă Bulevardul Regina Elisabeta de Piața Victorie și este una dintre cele trei piste ciclabile din București, alături de pista de pe Aviatorilor și cea de pe Berzei-Buzești. În total, rețeaua de piste de biciclete a Bucureștiului nu depășește 10 kilometri. Una dintre cele mai mari probleme pentru bicicliștii care le folosesc este că acestea nu sunt legate între ele. Un proiect de unire a pistelor în Piața Victoriei realizat de grupul de lucru pentru mobilitate coordonat de Direcția pentru Transporturi din cadrul Primăriei București nu a fost realizat.

Citește și:

Pista de biciclete de pe Calea Victoriei este funcțională de azi

Pista de biciclete de pe Calea Victoriei va deveni legală săptămâna viitoare 

Pista de biciclete de pe Calea Victoriei, folosită ca spațiu de staționare pentru mașini

Accident pe pista de pe Calea Victoriei. Un biciclist a ajuns la spital

Bucureștiul, obligat prin Planul de Mobilitate să facă tranziția către un transport ecologic

spot_img

Ultimele știri