Locuitorii sectorului 1 pot vota un proiect ce prevede parcări pentru biciclete

Primăria sectorului 1 organizează o campanie de bugetare participativă, în cadrul căreia va finanța zece proiecte. Printre propuneri se află și proiectul Asociației HaiCuBicla, care presupune realizarea a 30 de parcări pentru biciclete și câte o stație de reparat biciclete în regim de autoservire, în fiecare dintre acestea. Locuitorii din sectorul 1 pot vota până pe 26 mai.

Bugetare participativă înseamnă că cetățenii pot propune proiecte în domenii de interes public, precum sănătatea, educația, mediul sau infrastructura, iar primăria le implementează și finanțează din bugetul local. Pentru această campanie, suma totală finanțare este de două milioane de lei.

În competiție se află 58 de proiecte eligibile, înscrise în zece domenii: infrastructură stradală – alei, trotuare, scuaruri, zone pietonale; amenajare spații verzi și locuri de joacă; mobilitate, transport alternativ, accesibilitate și siguranța circulației pe străzile din administrarea Consiliului Local al Sectorului 1; amenajare spații publice; activități educaționale; protecție socială; sănătate; activități culturale; sport; protecția mediului/protecția animalelor/ecologizare.

Asociația HaiCuBicla și-a propus să vină în ajutorul bicicliștilor și potențialilor bicicliști (actual nehotărâți) care locuiesc, tranzitează și lucrează pe raza Sectorului 1, dar și restul cetățenilor și turiștilor. Astfel, proiectul propune realizarea, în puncte cheie, a 30 de parcări de biciclete, cu câte o stație de reparat biciclete în regim DYI (autoservire). Asociația va implica comunitățile de bicicliști pentru selectarea zonelor cheie, cum ar fi unități de învățământ (licee), sediul Primăriei Sectorului 1, sediul ANAF sector 1, dar și ale altor unități administrative din sectorul 1 unde cetățenii trebuie să ajungă, stații de metrou, zone de agrement și cu potențial turistic (muzee, galerii de artă), parcarea intermodală Străulești ș.a.m.d.

„Sectorul 1 este cel mai întins ca suprafață față de restul sectoarelor din capitală și nu în ultimul rând locul unde își au sediul majoritatea firmelor și corporațiilor. Implementarea unor măsuri rapide precum montarea de stații de reparat biciclete în regim do it yourself și gratuit și de rasteluri (parcări pentru orice tip de bicicletă și antifurt folosit) ar ajuta mult cetățenii care locuiesc, tranzitează sau lucrează în acest sector în deplasările acestora recurente și în scăderea timpului petrecut în trafic, fie că vorbim de mersul acestora la birou, studii (școală, liceu, facultate sau alte unități de învățământ) sau acasă, fie la activități de recreere în timpul liber (film sau spectacol)”, au explicat reprezentanții Asociației.

Aceștia subliniază importanța proiectului prin faptul că există deja o comunitate de bicicliști, ca dovadă, pe raza sectorului 1 se află în prezent toate pistele omologate de Poliția Rutieră și sistemul de monitorizare a bicicliștilor montat la finele anului 2019 de PMB. Mai mult, cele mai multe clădiri de birouri se află în Sectorul 1, un motiv în plus de a încuraja folosirea bicicletei ca mijloc de transport alternativ. În plus, companiile din sectorul 1 au început să ia măsuri în cadrul spațiilor lor în ceea ce privește facilitarea deplasării angajaților la locul de muncă cu bicicleta, printre beneficii aflându-se cabine de duș și vestiare.

„De cele mai multe ori bicicliștii nu aleg să plece de acasă cu bicicleta din cauza lipsei de rasteluri (parcări de biciclete). În plus, rastelurile care există pe domeniul public, ca de pildă cele de la stațiile de metrou nu pot fi utilizate deoarece nu sunt adaptate oricărui tip de bicicletă (indiferent de tipul de roți mari sau mici sau de tipul de cauciucuri, de tipul de frână, precum cea pe disc etc.) sau oricărui tip de antifurt (mai lung, mai scurt, tip u-lock, cablu etc.) și nu permit asigurarea bicicletei în trei puncte, riscul furtului acestora sau a uneia din roți (majoritatea bicicletelor având sistem quick release la ambele roți) fiind cauza nefolosirii acestora și prin urmare renunțarea la deplasarea cu bicicleta”, au mai spus cei de la HaiCuBicla.

În eventualitatea câștigării finanțării, gestiunea rețelei va fi predată către ADPS1 în vederea mentenanței celor 30 de stații și parcări de biciclete și continuării proiectului. Asociația are în plan să solicite primăriei sectorului 1 pază umană (jandarmerie, poliție locală) pentru parcări.

Votarea poate fi făcută până pe 26 mai de către locuitorii sectorului 1 (va fi solicitată dovada cardului de identitate), care vor putea alege câte un proiect din fiecare din cele 10 categorii. Proiectul Asociației HaiCuBicla, sub numele de „Reţea de parcări şi staţii de reparat biciclete”, este afișat la domeniul „Amenajare spații publice (mobilier urban, iluminat public etc)”.

La categoria „Mobilitatea urbană” a mai fost depus un proiect pentru parcări, însă despre care cei de la HaiCuBicla spun că „propune rasteluri care nu sunt potrivite oricărui tip de roată, bicicletă, antifurt”.

spot_img

Ultimele știri