Asociația HaiCuBicla va realiza 30 de parcări pentru biciclete și câte o stație de reparat biciclete în regim de autoservire, în fiecare dintre acestea. Locuitorii sectorului 1 pot propune, până pe 17 august, locuri unde să fie amplasate acestea.
Asociația HaiCuBicla și-a propus să vină în ajutorul bicicliștilor și potențialilor bicicliști (actual nehotărâți) care locuiesc, tranzitează și lucrează pe raza Sectorului 1, dar și restul cetățenilor și turiștilor. Așa că a propus, în cadrul unei campanii de bugetare participativă, un proiect care presupune realizarea, în puncte cheie, a 30 de parcări de biciclete, cu câte o stație de reparat biciclete în regim DYI (autoservire).
Cerințele pe care trebuie să le îndeplinească propunerile de amplasare sunt:
- să fie din sectorul 1
- să aibă 10-15 m.p. și să nu fie spațiu verde (sau nu mai mult de 25% din respectiva suprafață să fie spațiu verde);
- să fie în jurul blocului/blocurilor/caselor de locuit și să aibă acordul asociației de locatari (cei care propun zonele în care locuiesc trebuie să contribuie la obținerea acordului asociației de locatari)
- să nu fie pe străzi pe care circulă STB.
„Sectorul 1 este cel mai întins ca suprafață față de restul sectoarelor din capitală și nu în ultimul rând locul unde își au sediul majoritatea firmelor și corporațiilor. Implementarea unor măsuri rapide precum montarea de stații de reparat biciclete în regim do it yourself și gratuit și de rasteluri (parcări pentru orice tip de bicicletă și antifurt folosit) ar ajuta mult cetățenii care locuiesc, tranzitează sau lucrează în acest sector în deplasările acestora recurente și în scăderea timpului petrecut în trafic, fie că vorbim de mersul acestora la birou, studii (școală, liceu, facultate sau alte unități de învățământ) sau acasă, fie la activități de recreere în timpul liber (film sau spectacol)”, au explicat reprezentanții Asociației.
Parcările vor fi acoperite, pentru o mai mare siguranță pe timp de ploaie, ninsoare și inclusiv împotriva efectelor razelor solare.
„De cele mai multe ori bicicliștii nu aleg să plece de acasă cu bicicleta din cauza lipsei de rasteluri (parcări de biciclete). În plus, rastelurile care există pe domeniul public, ca de pildă cele de la stațiile de metrou nu pot fi utilizate deoarece nu sunt adaptate oricărui tip de bicicletă (indiferent de tipul de roți mari sau mici sau de tipul de cauciucuri, de tipul de frână, precum cea pe disc etc.) sau oricărui tip de antifurt (mai lung, mai scurt, tip u-lock, cablu etc.) și nu permit asigurarea bicicletei în trei puncte, riscul furtului acestora sau a uneia din roți (majoritatea bicicletelor având sistem quick release la ambele roți) fiind cauza nefolosirii acestora și prin urmare renunțarea la deplasarea cu bicicleta”, au mai spus cei de la HaiCuBicla.
Propunerile de locuri de amplasare al acestor parcări deosebite de biciclete în sectorul 1 pot fi trimise până pe 17 august la hai@haicubicla.ro.