Scumpirea benzinei si motorinei creste piata GPL cu 30%

Numarul proprietarilor de masini din Romania care fac conversia automobilului cu sisteme GPL a crescut in ultimile luni, comparativ cu aceeasi perioada a anunului trecut, cu 30%, datorita pretului avantajos al gazului, a declarat pentru Green Report Silviu Raicea, director comercial al AGR Autogas Group.

Cel mai mare avantaj al GPL-ului este ca este mai putin poluant fiind astfel scutit de o serie de accize, ajungand astfel la pompa cu un pret mai mic decat benizina.

Astfel, emisiile de CO2 sunt ale Gazului Petrolier Lichefiat (GPL) sunt mai reduse fata de carburantii conventionali, datorita unei arderi complete.

De asemenea, GPL este cu pana la jumatate mai ieftin fata de benzina si motorina.

“Datorita costurilor mici de productie, accizelor scazute la nivel european si coroborat cu un consum scazut, pretul GPL s-a mentinut constant, la jumatatea pretului benzinei aducand utilizatorilor economii intre 40 si 50%”, a explicat Raicea.

Acesta a spus ca in prezent, la service-urile specializate in conversia pe GPL lucreaza numai cu programare, datorita fluxului ridicat de clienti.

“Pretul din ce in ce mai mare al benzinei si motorinei a determinat din ce in ce mai multi romani sa apeleze la instalatii GPL. In acesta perioada, service-urile lucreaza doar cu programare”, a mai spus reprezentantul firmei importatoare de astfel de sisteme.

GPL, o solutie pe termen lung?

Raicea a mai spus ca singurul dezavantaj prezentat de instalatia GPL este spatiul pe care acesta o ocupa in portbagaj.

“Solutia instalarii unui Kit GPL dedicat este economica nu numai din considerentul ca GPL este cu 50% mai ieftin decat benzina, este totodata si o investitie minima care poate fi usor de recuperat, pretul unui Kit GPL dedicat pentru un autoturism obisnuit in 4 cilindrii porneste de la 2.500 de lei si poate ajunge pana la 8.500 pentru autoturisme de lux cu motoare in 6 sau 8 cilindrii. Instalatiile auto GPL vor ramane si pentru urmatorii 15-20 ani o solutie de reducere a costurilor pentru cei care circula mult, deoarece resursele de GPL nu sunt consumate la nivelul productiei actuale, pretul acestuia este constant la jumatatea pretului benzinei si nu exista nici un fel de infrastructura pentru autoturismele electrice si nici tehnologie care sa creasca autonomia acestora mai mult de 100 kilometri”, a adaugat reprezentantul AGR Autogas Group.

GPL este un amestec de hidrocarburi gazoase, livrate in butelii sub presiune, in stare lichefiata. In ultimul timp a inceput să inlocuiasca hidrofluorocarburile ca agent de propulsie in sprayuri, precum si ca agent frigorific, in scopul evitării distrugerii stratului de ozon.

Principalele componente ale amestecului sunt propanul si butanul, aflate in proportii relativ egale.

Gabriel Botezatu

spot_img

Ultimele știri