Salonul Verde de la Detroit

Peste 20 de modele de masini, propulsate de kilowati si nu de benzina, au facut senzatie la Salonul Auto de la Detroit, la mijlocul lunii ianuarie.

Text de Loredana Pana

In ciuda dezastruosului an 2009, producatorii s-au declarat optimisti datorita redresarii economiei, dar si a adaptarii constructorilor la noile conditii, prin introducerea de modele mai economice. Constructorii mizeaza si pe modelele compacte, pe care spera sa le faca mai populare in randul americanilor devotati masinilor supradimensionate. Vizitatorii au admirat cele mai noi modele de masini bazate pe combustibili alternativi pe asa numitul Electric Avenue, amenajat special de organizatori.
 
Vedetele Chevy Volt si Nissan Leaf

Pe cei 11.277 de mp rezervati exclusiv masinilor electrice, celebrul Chevy Volt, asteptat sa iasa pe piata la sfarsitul anului, a atras atentia vizitatorilor. General Motors a anuntat ca intentioneaza sa produca o versiune electrica si pentru Cadillac, folosind tehnologia modelului Chevy Volt. Noul Cadillac Converj va fi prezentat in saloanele de profil din 2013. Un alt model a fost Nissan Leaf EV, cu o autonomie de 160 km pentru fiecare incarcare completa a bateriilor si o viteza maxima de 140 km/h. Nissan Leaf EV este alimentata de un tip nou de baterii litiuion, capabile sa genereze 120 CP, si va costa intre 15.000 si 20.000 de dolari. Si Honda a profitat pentru a si scoate in lume noul coupe hibrid CR-Z 2011, echipat cu un motor electric de 10 kW, alimentat de o baterie nichel-metal de 100 de volti, amplasata in portbagajul masinii si un motor pe combustibil i-VTEC de 1,5 litri. Masina este echipata cu tehnologii care ajuta la economisirea combustibilului, prin recuperarea energiei la franare.

Mercedes E-Cell

Mercedes va lansa o versiune electrica a modelului A-Klasse, denumita E-Cell. Potrivit constructorului german, masina prietenoasa cu mediul isi va face intrarea pe piata auto in luna octombire. Odata cu acest nou model electric, Mercedes isi va imbunatati oferta de vehicule ecologice, din care fac deja parte modelele Smart Electric Drive si B-Klasse F-Cell. In prima faza, E-Cell va fi produs in numar limitat de exemplare, care vor fi oferite apoi spre testare unor institutii publice din Germania. Totodata, grupul Daimler, al doilea mare producator de masini de lux din lume, intentioneaza sa investeasca in tehnologii ecologice jumatate din fondurile de 4,4 miliarde de euro rezervate in acest an pentru cercetare si dezvoltare. Prin investitiile in noi tehnologii cu emisii reduse de dioxid de carbon, Daimler vrea sa detroneze BMW, liderul pietei de automobile de lux.

Romanilor le plac hibrizii

Vanzarile masinilor hibride marca Lexus au crescut in Romania cu 20% in 2009, comparativ cu 2008. Daca acum doi ani, volumul hibridelor Lexus comercializate la noi reprezentau 45% din totalul unitatilor vandute la nivel local, anul trecut acest procent a fost de 65%. La nivel european, 2009 a fost un an bun in ceea ce priveste vanzarile masinilor hibride produse de Toyota si Lexus. Aproximativ 45% dintre clientii Lexus au preferat masinile hibride. Din totalul vanzarilor Lexus la nivel european, 12.134 au fost masini hibride. Pe primul loc in preferintele clientilor s-a situat Lexus RX450H, model lansat in mai 2009. In Europa, modelul Prius a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 3% in 2009, comparativ cu 2008. Lansarea celei de-a treia generatii a modelului, din vara trecuta, poate fi unul dintre motivele cresterii vanzarilor. In total, europenii au cumparat anul trecut 42.712 de masini Prius hibride.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri