Cerințele pentru legumele și fructele românești, proaspete, cresc alert în ultima vreme pe piața internă, cât și pe piața externă. Rusia ne-a cerut 100.000 de tone de legume sănătoase și gustoase, care urmează să-i fie livrate până la sfârșitul acestui an.
În ultima vreme, cerințele pentru livrarea de legume și fructe sănătoase românești cresc deosebit de alert, atât pe piața internă, cât și pe piața externă, unde au apărut, clienți noi, în primul rând Rusia care vrea de la noi, pe întreaga perioadă a anului, peste 100.000 de tone de legume. De curând, au apărut cereri și din partea Danemarcei, care este o piață cu un potențial bun și căreia trebuie să-i acordăm atenție”, a declarat Aurel Tănase, director general în cadrul Prodcom Legume-Fructe.
Aurel Tănase a subliniat, cu ocazia lansării programului ”Dor de gust”, o inițiativă a Asociației Cultivatorilor de Legume, că legumele și fructele românești se disting prin gust și calitate, sunt crescute pe pământ, în câmp sau în sere și sunt strict controlate din punctul de vedere al proprietăților fizico-chimice.
În România, cererea mare pentru legume și fructe autohtone se manifestă nu numai în piețe, ci și din partea marilor lanțuri de magazine.
Prin politica noastră internă de achiziții ne-am dori ca, pe puțin, 80% din produse să provină de pe plan local. Polonia este un exemplu în acest sens, 90% din produsele aflate în toate rețelele comerciale de acolo (vorbesc de produsele alimentare) provenind de pe piața poloneză. Către acest lucru trebuie să tindem și noi și doar cu ajutorul producătorului român putem să facem asta”, a spus Delia Nica, directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR).
Kaufland, Auchan, Cora și Selgros sunt primele mari lanțuri de magazine care comercializează legume proaspete din programul „Dor de gust”, produse în ferme din sudul țării României, și anume Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lungulețu, Gheorghe Doja, Măriuța.