Comisia Europeană a cerut începerea unei proceduri de infringement împotriva României, pentru că nu a transpus în legislația națională o Directivă Europeană menită să reducă poluarea din industria navală. Dacă autoritățile nu adoptă în regim de urgență o lege în acest sens, riscăm o amendă zilnică de peste 38 de mii de euro.
Comisia Europeană a solicitat ieri Curții Europene de Justiție amendarea României cu 38.042 de euro pe zi, pentru că nu a transpus în legislația națională Directiva Europeană referitoare la conținutul de sulf al combustibililor marini. România trebuia să adopte o lege în acest sens încă de acum 17 luni, pentru a limita poluarea transportului naval.
Dioxidul de sulf este un gaz cu efect de seră emis în principal de nave. Pe lângă impactul negativ asupra sănătății umane, acesta poluează mediul și contribuie la formarea ploilor acide. Comisia avertizează că, dacă reglementările Directivei Europene privind Sulful nu se aplică în regim de urgență, cantitatea de emisii generate de industria navală o va depăși în curând pe cea rezultată din toate activitățile de transport realizate pe uscat. Cele mai afectate sunt orașele portuare, care încearcă cu greu să mențină nivelul de noxe sub limitele impuse de UE.
În cazul în care Curtea Europeană decide să aplice solicitarea Comisiei, România va fi nevoită să plătească penalitățile zilnice din momentul deciziei și până în momentul în care va remedia situația, adoptând o lege națională. Deși sancțiunile impuse nu pot depăși recomandarea Comisiei, o întârziere de o lună ar însemna o amendă de peste 1 milion de euro.