O pajiște de 2.500 de metri pătrați, cu locuri de relaxare, bar și scenă pentru concerte, dar și evenimente culturale, artistice și sportive – este ceea ce oferă Asociația Green Revolution bucureștenilor și turiștilor, în mod gratuit, încă de acum 6 veri. De la lansarea ei inițială, Roaba de cultură a fost îmbunătățită semnificativ. Despre aceste schimbări am vorbit cu Ştefan Crețu, managerul de proiect.
Roaba de cultură a fost unul dintre primele locuri în care am ajuns la a doua mea incursiune în București, când venisem pentru admiterea la masterat. Am stat tăvălită pe pajiște, pe unul dintre pufurile de culoare verde-army, înainte să greșesc drumul spre bărcile din Herăstrău. Pe atunci, nu știam că locul se cheamă Roaba de cultură și că, peste 4 ani, aveam să lucrez pentru asociația care a gândit conceptul.
Ce este Roaba de cultură și ce aduce nou anul acesta
Roaba de cultură este un spațiu pe care Asociația Green Revolution l-a creat în Parcul Herăstrău. Este o pajiște de 2.500 de metri pătrați, cu locuri de relaxare, bar și scenă pentru concerte. Aici, de 6 ani, se organizează pe toată durata verii evenimente culturale, workshop-uri sau activități sportive. Este un spațiu unde poți calca iarba, fuma sau veni cu animalele de companie, fără să fii amendat, ca în alte zone verzi.
Weekend-ul trecut, a avut loc lansarea unui nou sezon de Roabă. Cu această ocazie, am vorbit cu Ştefan Crețu, colegul meu și managerul proiectului, despre cum e percepută Roaba și cum a evoluat conceptul.
Pentru acest sezon, Ştefan promite tuturor un conținut de o calitate superioară: vrea să aducă la Roabă „greii blues-ului și jazz-ului”, dar și să organizeze expoziții de pictură, fotografie și sculptură. Mai multe detalii, însă, – la momentul potrivit, spune Ştefan, dorind să păstreze misterul.
Roaba de cultură, „iubită” la nivel național
Dacă până acum 2 sezoane Roaba de cultură avea aproximativ 8.000 de like-uri pe Facebook, din 2014, numărul celor care o știau și o apreciau s-a triplat. Acum, are peste 27.000 de like-uri, deși, până acum, Ştefan a investit doar 50 de dolari în publicitate. Potrivit managerului de proiect, bucureștenii o „iubesc”, iar locuitorii altor orașe și-ar dori un astfel de spațiu și la ei acasă.
Roaba nu e cunoscută numai în rândurile bucureștenilor, ci și la nivel național. Îmi dau seama după ce se întâmplă pe Facebook. Primim foarte multe solicitări din țară: Sibiu, Ploiești, Brașov, Constanța etc.
Ştefan ne-a explicat că vizibilitatea Roabei de cultură a crescut odată cu organizarea unor evenimente în co-producție: Asociația Green Revolution oferă spațiul, scena și set-up-ul, iar cei care doresc să organizeze aici evenimente își aduc propria contribuție, în funcție de tipul de eveniment.
Ecologia, parte din set-up-ul și orientarea Roabei de cultură
Pe pajiștea Roabei de cultură, găsești mese și bănci confecționate din europaleți reciclați și beanbag-uri (pufi) umpluți cu deșeuri textile. Nu sunt însă singurele aspecte „verzi” ale proiectului.
Tot aici, se organizează uneori evenimente dedicate mediului înconjurător, precum Ziua Mediului sau ateliere creative de reciclat plasticul și hârtia. De asemenea, au loc frecvent activități din sfera lifestyle și wellness (ore de fitness, dans sau alte sporturi, și, în curând, cursuri de nutriție).