Un raport al Parlamentului European privind emisiile cu efect de seră, plasează România pe locul 10 în topul statelor membre, raportat la cantitatea de noxe emisă în atmosferă. Transportul este sursa a aproape 30% din totalul de emisii de CO2 din UE, din care, 72% provin din transportul rutier.
Pe măsură ce devine un trend tot mai puternic cu impact asupra tuturor jucătorilor de pe piața de transport, legătura dintre responsabilitatea față de mediul înconjurător și servicii de mobilitate sustenabile are nevoie mai mult ca niciodată să iasă în evidență.
Astfel, potrivit celui mai recent studiu FlixBus derulat în colaborare cu MKOR Consulting, doar 5% dintre cei care aleg autocarul pentru călătoriile pe distanțe lungi invocă sustenabilitatea ca fiind unul dintre motivele pentru alegerea acestui mijloc de transport.
Studiul a vizat persoanele care obișnuiesc să călătorească cu autocarul pe distanțe lungi (de cel puțin 100 kilometri) în România cel puțin o dată sau de două ori pe an.
În acest context, 80% dintre românii care obişnuiesc să meargă cu autocarul pe distanţe lungi în ţara noastră, preferă acest mijloc de transport în detrimentul altora.
Autoturismul personal este preferat de 55% dintre respondenţi, în timp ce alternativa de transport de pasageri pe cale ferată este preferată de doar 43% dintre aceştia. 12% dintre români aleg avionul pentru călătoriile mai lungi de 100 de km, în timp ce doar 6% optează pentru serviciile de car-sharing.
Principalele motive pentru care călătorii aleg autocarul pentru deplasările pe distanțe lungi în țară în detrimentul altor mijloace de transport sunt prețul atractiv (37%), accesibilitatea (31%), confortul (30%), dar și lipsa unor alternative de transport (33%).
În România, rata de compensare a emisiilor de CO2 de către pasagerii FlixBus în primul trimestru al anului 2019 a fost de 6,33%. Acest procent este similar cu cel înregistrat de FlixBus la nivel global, respectiv de 6,2%.
Emisiile de CO2 generate de călătoria fiecărui pasager sunt calculate în funcție de durata și de distanța cursei. Contribuția pentru mediu reprezintă aproximativ 1-3% din prețul inițial al biletului. Aceasta este utilizată pentru a compensa impactul climatic, dar include și o donație care va fi investită într-un proiect certificat de protecție a climei, în conformitate cu standardele internaționale de mediu.
În prezent, contribuțiile sunt investite în proiectul atmosfair „Cuptoare cu eficiență energetică” din Rwanda, acreditat de ONU.
FlixBus oferă cea mai mare rețea de autocare interurbane din Europa, cu 350.000 de curse zilnice către 2.000 de destinații din 29 de țări. În 2017, FlixBus a transportat 40 milioane de pasageri.