În Reşiţa va circula, din nou, tramvaiul, după ce acum opt ani a fost scos din uz. Autorităţile locale au decis să reintroducă tramvaiul în oraş pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon și a crește calitatea vieții în municipiu.
Astfel, Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest și Primăria Municipiului Reșița au semnat pe 10 iulie contractul de finanțare pentru prima fază a proiectului, în valoare totală de aproape 20 de milioane de euro.
Se dorește implementarea unui pachet integrat de investiții în mobilitatea urbană, prin reintroducerea transportului public cu tramvaiul la Reșița, realizarea infrastructurii aferente de rulare, modernizarea stațiilor de transport, a spațiilor publice, a zonelor pietonale și a celor verzi, amenajarea depoului şi alte activităţi conexe.
Vor rezulta 3,7 km cale dublă de rulare pentru tramvai modernizată, un depou reabilitat și extins (cu o hală pentru reparații și ateliere, pentru vopsitorie și spălătorie și hală pentru gararea tramvaielor), 7 staţii de transport public construite sau modernizate, 27.143 mp platformă cale de rulare tramvai modernizată și 21.047 mp de spațiu verde prin înierbarea liniei.
De asemenea, proiectul prevede reabilitarea și modernizarea suprastructurii Podului Triaj, utilizat de tramvaie, în lungime de 228 metri.
Valoarea totală a proiectului este de 94,84 milioane de lei, valoarea finanțării nerambursabile fiind de 89,65 milioane de lei. Perioada de implementare este de 53 de luni.
Tramvaiul a circulat la Reşiţa încă din anii ’80, iar în 2011 a fost scos din uz din cauza stării precare a infrastructurii.
Autorităţile locale din Reşiţa au mai luat o hotărâre „verde” anul trecut, când au decis ca până în decembrie 2020, 25% din flota de taximetre să fie electrice sau hibrid şi până în 2025 procentajul să crească la 50%.