Combustibilii alternativi au potentialul de a inlocui treptat, pana in 2050, resursele fosile de energie, se arata intr-un raport lansat de Grupul de experti europeni in domeniul combustibililor folositi in transport.
Studiul arata ca UE va trebui sa dezvolte pana in 2050 surse de energie fara petrol si fara emisii de CO2 pentru sectorul de transport, urmare a necesitatii de a reduce impactul actualilor combustibili asupra mediului si a preocuparilor legate de securitatea aprovizionarii cu energie, informeaza Euractiv.
Raportul realizeaza, in premiera, o analiza cuprinzatoare care acopera intregul sector de transport. Necesitatile de combustibil pentru diversele tipuri de transport ar putea fi indeplinite printr-o combinatie intre energie electrica (baterii sau pile de combustie pe baza de hidrogen) si biocombustibili – ca optiuni principale, combustibili sintetici ca optiune de tranzitie, utilizarea metanului (gaze naturale si biometan) – ca si combustibil complementar si a gazului petrolier lichefiat (GPL) – ca supliment.
Sursele fosile vor fi treptat inlocuite
Potrivit raportului expertilor, combustibilii cu densitate mai mare de energie sunt mai potriviti pentru operatiuni cu intrebuintare intensiva, cum ar fi transportul rutier de marfuri, transportul maritim si transportul aerian.
Combustibili alternativi sunt solutia optima pentru “decarbonizarea” transportului, prin inlocuirea treptata a surselor fosile de energie, se mai arata in raport.
Viabilitatea tehnica si economica, utilizarea eficienta a resurselor primare de energie si accesul pe piata vor fi insa decisive pentru cresterea cotei de piata, la un nivel competitiv, a combustibililor si tehnologiilor alternative pentru vehicule.
Mixul energetic, solutia viitorului
Expertii considera ca cererea de combustibil si provocarile legate de emisia de gaze cu efect de sera vor necesita, cel mai probabil, utilizarea unui amestec de combustibili care ar putea fi produsi dintr-o varietate mai mare de surse primare de energie.
Acestia mentioneaza ca, la nivelul UE, exista un acord larg asupra faptului ca, pentru a satisface pe deplin cererea de combustibil la nivel european, vor fi necesari toti combustibilii care pot fi folositi in mod durabil.
Puteti citi integral raportul pe site-ul Comisiei Europene.