Popularitatea programului Rabla a crescut constant în ultimii ani, susținut de valoarea tot mai mare a subvenției de la stat, dar și de flexibilizarea condițiilor de participare. Interesul pentru mașinile puțin poluante a ajuns la fel de mare ca pentru motorizările diesel, în programul “Rabla”, este concluzia unui studiu realizat de Autovit.
Cele mai mari avantaje sunt la achiziția mașinilor nepoluante – electrice și hibrid plug-in – iar asta i-a atras în mod deosebit pe români, care au ajuns să înmatriculeze 2.496 de mașini electrie și hibride în primele 3 luni ale anului acesta, la nivel național.
Din acest total, 414 de autovehicule au fost 100% electrice, iar 360 au fost cu propulsie hibrid plug-in. Restul au intrat în categoria hibrid fără încărcare la priză.
Ce fel de motorizări doresc românii
36% dintre participanții la acest sondaj au susținut că preferă mașinile cu motorizări pe benzină. Dieselul este următorul, în top, 30% dintre respondenți selectând acest tip de carburant pentru o mașină achiziționată prin programul Rabla.
Mașinile prietenoase cu mediul devin și ele tot mai interesante pentru români. 29% dintre participanții la sondajul Autovit.ro au susținut că preferă să-și cumpere mașini electrice sau hibrid prin programul Rabla. Procentul este foarte aproape de al celor care preferă mașinile diesel, o categorie în scădere pe piața auto, cel puțin prin prisma accesării programului de reînnoire a parcului auto din România.
Având în vedere interesul foarte mare pentru mașinile electrice si hibrid Administrația
Fondului pentru Mediu a anunțat că va suplimenta cu 20 milioane de lei bugetul alocat
persoanelor fizice în cadrul Programului Rabla Plus.Reamintim că în cadrul Programului Rabla Plus se acordă două tipuri de ecotichete, respectiv 45.000 de lei pentru mașinile full electrice și 20.000 de lei pentru mașinile hibrid plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autoturismului nou. Cei care vor dori să renunțe la o mașină veche, poluantă, și să achiziționeze un autovehicul electric vor beneficia atât de prima de casare acordată prin Programul Rabla Clasic, în valoare de 7.500 de lei, cât și de ecotichetul alocat în cadrul Programului Rabla Plus.
Dar cei mai mulți respondenți (29%) nu știu ce marcă de mașină își doresc să cumpere prin programul Rabla. Totuși, 14% ar alege Volkswagen, 7% o mașină Ford, iar 4% s-ar orienta către mărcile Renault, Skoda, Toyota, Kia.
Sondajul realizat de Autovit.ro estimează și posibilitățile de reînnoire a parcului auto
prin programul Rabla. Un sfert dintre respondenți au precizat că dețin o mașină, mai veche de 8 ani pentru casare și că îndeplinesc condițiile de înscriere în program.
„Pe de altă parte, 76% dintre respondenți au precizat că au o mașină veche și că sunt interesați de un buy-back. Ceea ce înseamnă că, indiferent dacă au autovehicule care îndeplinesc sau nu condițiile de casare din programul Rabla 2021, aceștia sunt interesați să își schimbe mașina cu una nouă. În concluzie, pandemia nu a afectat într-un mod major nevoia de a cumpăra autovehicule noi sau nevoia de a conduce unul de generație nouă, mai econom și mai sigur. Totuși, 2021 vine și cu o o presiune mai mare pe bugetul românilor rezervat achiziției unei mașini noi”, a declarat Andrei Dumuța, Business Manager Autovit.ro
De asemenea, 65% dintre respondenții acestui sondaj au precizat că sunt interesați de o soluție de finantare a vehiculului nou chiar dacă accesează subvenția din Programul Rabla.
Autovit.ro este cea mai mare platformă online din România destinată vânzării și cumpărării de mașini noi și second-hand, dar și de piese auto, cu peste 4 milioane de vizitatori lunari și peste 1.000 de dealeri auto care folosesc serviciile companiei. Potrivit unui studiu Unlock Market Research, 78% dintre românii interesați de domeniul auto au folosit Autovit.ro pentru a vinde sau a cumpăra o mașină.