Uniunea Europeana (UE) este favorabila prelungirii acordarii primelor pentru innoirea parcului auto, cu conditia ca aceste subventii sa fie destinate cumpararii de vehicule mai putin poluante, a informat marti, intr-un interviu, comisarul european pentru Transporturi, Antonio Tajani, transmite AFP.
"Punctele-cheie raman inovatia si masina verde", a afirmat Tajani, care va fi din februarie comisar pentru Industrie, intr-un interviu aparut in cotidianul Il Giornale. "Este OK pentru prime, cu conditia sa fie limitate in timp si sa fie destinate unei veritabile inlocuiri a masinii poluante si cumpararii uneia noi, compatibile din punct de vedere ecologic", a adaugat el. "Asta inseamna ca nu se vor mai putea trimite masinile vechi in tari mai sarace pentru ca, in acest caz, situatia mediului va deveni mai grava", a spus Tajani.
"Masina este un sector-cheie in Europa din moment ce sectorul da de lucru la 12 milioane de persoane", a precizat comisarul. Insa "ajutoarele trebuie sa fie instrumente pentru iesirea din criza si nu considerate ca instrumente pe termen lung", a spus Tajani, sectorul urmand sa se modernizeze si sa se restructureze, mai ales pentru a produce masini mai putin poluante.
"O politica ‘verde’ nu se poate face impotriva industriei", a apreciat comisarul, adaugand ca "iesirea din criza prevede din partea Uniunii Europene prime acordate pentru inovatie si interventii in favoarea accesului la credite. Va fi o tema de discutie in 2010".
Primele acordate in multe tari europene au sustinut vanzarile de automobile, in pofida crizei. Franta a hotarat sa le prelungeasca, gandindu-se sa le reduca progresiv pana in 2011. Si Italia doreste sa le prelungeasca si va anunta in ianuarie modalitatile prin care o va face.