Taxa de poluare pentru un Logan nou va fi intre 363 si 774 euro

Valoarea minima a taxei de poluare pe care o va plati la prima inmatriculare posesorul unui Logan nou, incepand de la 1 ianuarie 2010, va fi de 363 euro. Iar pentru versiunea cu cea mai mare capacitate cilindrica si cel mai inalt grad de poluare se va achita suma de 774 euro, informeaza Mediafax.

De la 1 ianuarie 2010, proprietarii masinilor care au motorizari conforme cu normele de poluare Euro 4 vor plati si ei taxa de prima inmatriculare, nivelul acesteia fiind stabilit in functie de capacitatea cilindrica si emisiile de CO2 ale modelului.

Astfel, pentru un model Dacia Logan nou pe benzina cu o capacitate cilindrica de 1.149 centimetri cubi (cmc) si emisii de CO2 de 139 de grame pe kilometru taxa este de 363 euro, in timp ce pentru versiunea cu cele mai mari motorizari si emisii de noxe, de 1.558 cmc si 172 g/CO2, taxa va fi de 774 euro, conform calculatorului postat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

Pentru modelul Kia Cee’d, cea mai vanduta masina de import in acest an, conform topului Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), taxa va fi cuprinsa intre 432 euro si 1.200 euro. Proprietarul unui Renault Clio nou, al doilea model in clasamentul importurilor, care are motor de 1.149 cmc si emisii de 139 de g/CO2, va achita suma de 363 euro. In cazul variantelor medii de motorizare a modelelor Ford Focus si Skoda Octavia, urmatoarele clasate in topul APIA, se va plati o taxa de 488 euro, respectiv 726 euro.

Legislatia in domeniu prevede ca in functie de vechimea autovehiculului, acesta sa beneficieze de un anumit procent reducere din taxa de poluare, masinile noi facand exceptie de la acesta dispozitie.

Reprezentantii industriei auto din Romania sustin ca aplicarea taxei ar putea avea un impact minim asupra pietei de profil. "In conditiile in care programul de innoire a parcului auto permite utilzarea a trei tichete de casare pentru achizitionarea unei masini noi, este posibil ca efectul eliminarii acestei suspendari sa nu fie unul important", a declarat secretarul general al APIA, Marius Tudor.

Comisia Europeana a transmis Romaniei, in iunie, o scrisoare de somare in cazul taxei auto, prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar, cerand modificarea legislatiei in domeniu pe considerentul ca sistemul actual creeaza o discriminare si protejeaza industria interna de autovehicule noi.

Guvernul a decis, in luna aprilie 2008, introducerea taxei de poluare auto, calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza capacitatii cilindrice si emisiilor de dioxid de carbon.

Pe fondul cresterii numarului de masini second-hand importate, Guvernul a decis, in luna decembrie, prin ordonanta de urgenta, ca taxa de poluare auto perceputa la achizitia masinilor noi sa fie suspendata incepand cu 15 decembrie 2008, pana la sfarsitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizari de pana la 2.000 centimetri cubi inmatriculate pentru prima data in Romania si in Uniunea Europeana.

Foto: mpinteractiv.ro

spot_img

Ultimele știri