Programul Rabla, aflat la cea de-a 20-a ediție, nu riscă o suspendare în perioada imediat următoare, a declarat ministrul Mediului, Mircea Fechet, în urma unor discuții cu partenerii din coaliția de guvernare. Cu toate acestea, ministrul a admis că nu poate garanta continuitatea programului pe termen lung, mai ales în contextul schimbărilor politice posibile.
Fechet a precizat că Rabla este finanțat din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, ceea ce înseamnă că nu afectează deficitul bugetar.
În cadrul întâlnirilor din coaliție, ministrul susține că a explicat impactul programului asupra industriei auto din România și a menționat producătorii Dacia și Ford, care ar avea o anumită dependență de acest mecanism de sprijin.
„Am explicat faptul că programul Rabla este finanțat din certificatele de gaze cu efect de seră, fapt ce nu afectează structura deficitului în România.
Am mai explicat dependența producătorilor români de acest program. mă refer aici la cele două mari companii, respectiv Dacia și Ford, companii cu zeci de mii de angajați, ce au un tip de structură a businessului dependentă într-o măsură mai mică sau mai mare de Programul Rabla”,
a declarat Fechet.
Ministrul a subliniat că o eventuală retragere a sprijinului financiar ar trebui făcută gradual, nu brusc, și că speră ca Rabla să continue.
De altfel, programul este inclus într-un jalon din Planul Național de Redresare și Reziliență, prin care România s-a angajat să elimine 250.000 de vehicule uzate de pe șosele până la mijlocul anului 2026.
Fechet a adăugat că nu a primit obiecții din partea colegilor de coaliție în urma acestor explicații, dar a motivat rezervele privind viitorul programului prin faptul că mandatul său ar putea lua sfârșit. În acest context, a spus că „speranța” sa este ca Rabla să continue, indiferent cine va conduce Ministerul Mediului.
Următoarea sesiune a programului, destinată persoanelor fizice, este programată pentru 19 iunie.
CITEȘTE ȘI:
Rabla 2025: Cerere uriașă, populația intră în joc pe 19 iunie