Programul Rabla Clasic ar putea beneficia de fonduri suplimentare din Programul Rabla Plus, destinat achiziționării de mașini electrice, a anunțat, joi, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Cristiana Pașca Palmer.
Vom face analize dacă banii nu se cheltuie pe Rabla Plus. Nu mă așteptam să se cheltuie toți banii pentru că este un program pilot și nu există infrastructura de încărcare electrică. Programul pentru prizele electrice a fost lansat acum câteva săptămâni. Vom face o analiză în câteva săptămâni să tragem linie și vedem un pic cum evoluează lucrurile și dacă este o nevoie mai mare pe Rabla Clasic putem să mai suplimentăm acolo tichete. Cam în două trei săptămâni pentru că trebuie să ne uităm pe toate celelalte programe, să facem o analiză pe ansamblu”, a spus Cristiana Pașca Palmer.
Pe 18 iulie Ministerul Mediului a anunțat suplimentarea programului Rabla Clasic cu aproximativ 4.000 de tichete electronice pentru persoanele fizice. Inițial, suma alocată pentru persoanele fizice a fost de 115 milioane lei.
Administrația Fondului pentru Mediu a decis suplimentarea sumei alocate cu 10 milioane de lei din bugetul pentru persoanele juridice.
Prin această suplimentare și alte ajustări, în cadrul sistemului electronic al Programului se intenționează să se ajungă la peste 17.000 de tichete electronice pentru persoanele fizice.
În cadrul programului Rabla Plus sunt disponibile Ecotichete de 5.000 de lei pentru mașini electrice-hibride și de 20.000 de lei pentru mașini 100% electrice.
Pentru a beneficia de acest program, cei interesați nu sunt obligați să caseze o mașină veche, așa cum se întâmplă în cazul Programului Rabla Clasic, dar cele două programe pot fi cumulate, pentru un discount mai mare.
Buget inițial de 220 milioane lei
Pentru acest an, bugetul alocat celor două programe este de 220 milioane de lei, din care 75 milioane de lei sunt alocate extensiei ‘Rabla Plus’, atât pentru achiziționarea de autovehicule noi electrice și electrice hibride, cât și pentru finanțarea rețelei de stații de încărcare a acestora.
În cazul „Rabla Clasic”, prima de casare este de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesării suplimentare a două eco-bonusuri pentru următoarele situații: un eco-bonus de 750 de lei care poate fi adăugat primei de casare, în cazul în care românii aleg să-și cumpere o mașină al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, respectiv un eco-bonus în valoare de 1.500 lei pentru situația în care populația optează pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid.
În ceea ce privește extensia „Rabla Plus”, românii care vor să aleagă o mașină care nu poluează beneficiază din partea AFM de două tipuri de eco-tichete: un eco-tichet de 5.000 de lei pentru achiziționarea unui autoturism nou electric-hibrid sau un eco-tichet de 20.000 de lei pentru mașinile noi 100% electrice.
Programul „Rabla Plus” a demarat în prima săptămână a lunii iulie.
Cele două axe ale programului pot fi accesate de populație separat sau combinat. În situația în care un cumpărător deține o mașină veche pentru casat și dorește să achiziționeze un autoturism nou 100% electric sau nou electric hibrid, va beneficia de un sprijin financiar de aproximativ 6.000 de euro, deoarece va primi, concomitent, atât prima de casare de 6.500 de lei, cât și eco-tichetul de 20.000 de lei sau cel de 5.000 de lei.