Produsele din SUA ar putea avea o ștampilă care să indice dacă sunt sănătoase

Cumpărătorii sunt deseori confuzi în fața rafturilor atunci când trebuie să cumpere alimente, din dorința de a alege produse sănătoase, arată un nou studiu. Administrația de Alimente și Medicamente din SUA vrea să conceapă o ștampilă care să indice acest lucru și, astfel, să le ușureze munca.

cumpărături

Un nou studiu, realizat de American Heart Association and the International Food Information Council Foundation, arată că cel puțin 95% dintre cumpărătorii chestionați se gândesc cel puțin uneori să aleagă produse sănătoase atunci când cumpără alimente. Dintre aceștia, numai un sfert au declarat că le este ușor să aleagă ce produse sunt bune pentru ei.

„Sunt multe informații contradictorii în domeniul alimentației”, a declarat Alexandra Lewin-Zwerdling, vicepreședinte la International Food Information Council (IFIC), care a participat la studiu.

Potrivit acesteia, cumpărătorii merg la supermarket cu sfaturile antrenorilor personali și ale bloggerilor de nutriție, cu rezultatele studiilor științifice și informațiile de pe social media răsunându-le în urechi.

„Această diversitate de informații cauzează conflicte și îndoieli”, a mai spus femeia.

Un studiu realizat anul trecut de IFIC a descoperit că 59% dintre respondenți erau cumva sau chiar total debusolați de sfaturile contradictorii privind sănătatea.

naturafresh.ro

Cercetătorii au descoperit din studiul de anul acesta că, odată aflați în magazin, consumatorii încearcă să determine dacă un produs e sănătos sau nu în funcție de informațiile de pe etichetă, în special din tabelul cu valorile nutriționale și din lista de ingrediente. Unii caută chiar informații legate de impactul asupra mediului sau asupra animalelor.

Administrația de Alimente și Medicamente din SUA (FDA) ia în calcul să conceapă o singură ștampilă care să arate dacă un produs e sănătos sau nu, și astfel să îi ușureze munca consumatorului. Agenția a anunțat în iunie 2018 că analizează conceperea unui logo similar cu cel al Departamentului de Agricultură pentru produsele organice.

Studiul recent a subliniat nevoia pe care o resimt clienții pentru un astfel de logo. Din cei 1.017 cumpărători chestionați, jumătate dintre ei au spus că vor un logo care să le indice dacă un produs este sănătos sau nu.

Alexandra Lewin-Zwerdling a declarat că nu este clar când va fi lansat acest logo și cum va arată și a subliniat că Agenția se află în prezent în procesul de redefinire a ceea ce înseamnă sănătos. Criteriul FDA pentru „sănătos”, ultima dată reactualizat în anii 1990, se referă la alimente cu puține grăsimi, ceea ce înseamnă că avocado și migdalele, bogate în grăsimi sănătoase, sunt pe lista neagră.

spot_img

Ultimele știri