RoditorFoodMarket.ro este o platformă nouă pentru vânzarea online a produselor băcăniilor și a altor mici afaceri ale producătorilor locali. Antreprenorii se pot înscrie gratuit până pe 30 august.
Conform ultimelor studii, peste 60% dintre români spun că vor cumpăra mai multe produse locale la momentul revenirii la normal după ridicarea restricțiilor impuse de pandemia de Coronavirus.
În acest context a fost lansat RoditorFoodMarket.ro, care „își dorește să devină un program național de promovare a noului val de producători români și agricultură contemporană care să valideze eforturile antreprenorilor, dar, și mai important, să dea curaj altora să meargă pe acest drum cu misiune pentru economia și comunitățile locale”, potrivit unui comunicat.
RoditorFoodMarket.ro este gândit pe mai multe secțiuni, iar producătorii/antreprenorii se pot înscrie gratuit în mai multe categorii: fructe și legume, băuturi (vin, bere artizanală, suc), produse de băcănie (conserve, carne & mezeluri, miere și produse din miere), lactate și brânzeturi, dulciuri și panificație, accesorii și decorațiuni (accesorii masă, plante și flori), toate cu design local. De asemenea, pe platformă se pot înscrie băcănii și alte mici afaceri care reprezintă producători.
„După o experiență de doi ani și organizarea a 15 ediții de Mezanin Market prin care am reușit să construim o comunitate de aproximativ 100 de antreprenori locali ne-am dat seama de energia și potențialul de dezvoltare ale unui nou profil de antreprenor – tânăr, cu business plan pentru viitor, dornic să dezvolte responsabil afacerea. De aceea am gândit RoditorFoodMarket.ro. Încă de la început ne-am concentrat eforturile în susținerea antreprenorilor locali și a agriculturii contemporane. Pentru că ne-am dorit să rămânem în continuare în avangarda dezvoltării sustenabile și a investițiilor locale, am gândit RoditorFoodMarket.ro”, spune Silvia Floareș, inițiatoarea proiectului.
Producătorii se pot înscrie gratuit pe platformă până pe 30 august (apoi vor continua punctual) și vor fi validați anterior acceptării pe platformă.
„Pentru că ne dorim să susținem antreprenori locali cu valori contemporane”, a explicat Floareș.
Între cei 14.800 de producători „eco” înregistraţi într-un studiu recent la Ministerul Agriculturii, 76% sunt persoane fizice, iar producţia lor se bazează pe 2-3 bovine sau câţiva stupi sau solarii de legume construite pe câte 1.000 de metri pătraţi.