Producatorii de masini, confruntati cu posibilitatea de a plati miliarde de euro in amenzi pentru emisiile de CO2, intentioneaza sa-si reinnoiasca cererea facuta Comisiei Europene de a imbunatati drumurile si transportul public pentru a-i ajuta sa ajunga la limitele de CO2 stabilite, informeaza Reuters.
Comisia Europeana (CE) a adoptat o legislatie severa pentru reducerea emisiilor de CO2 de la masini care prevede amenzi dure pentru producatorii care nu le respecta. Pozitia CE a fost criticata de tari ca Germania, care are o industrie de masini care polueaza mai mult decat cele produse in Franta sau Italia.
Legile adoptate in decembrie fac parte dintr-o initiativa mai mare de reducere a emisiilor.
OICA, organizatia care reprezinta piata mondiala de automobile, ii va cere CE sa imbunatateasca calitatea drumurilor si a infrastructurii pentru a ajuta producatorii de masini sa adopte tehnologii curate.
"Este o problema de infrastructura. Este just sa se mearga inainte cu reducerea obligatorie a emisiilor, dar nu va duce nicaieri daca nu sunt incluse si alte masuri", a declarat Guido Rossignoli, presedintele OICA.
Producatorii au facut o declaratie asemanatoare la show-ul auto de la Frankfurt, din septembrie, cand au declarat ca industria va fi afectata de costurile suplimentare necesare atingerii limitelor pana in 2012.
Guido Rossignoli considera ca normele adoptate de UE sunt mai dure ca cele ale SUA si Japoniei care si-a imbunatatit insa infrastructura. Presedintele OICA a adaugat ca, cel mai probabil, legile vor fi adoptate in cursul acestui an.
Legea stabileste o limita de emisii de 130 grame pe kilometru care va fi atinsa prin folosirea unei combinatii de biocombustibil, tehnologia motorului moderna, cutii de viteza si cauciucuri mai eficiente.
Foto: reuters.com