Apa imbuteliata a trecut printr-o perioada mai putin fasta in ochii publicului. Imaginea proasta a produsului a atins punctual culminant in vara acestui an cand publicatia Fast Company a detaliat risipa enorma de care este responsabila apa imbuteliata. In plus, consumatorii ecologisti cred despre sticlele de plastic ca nu sunt un concept prietenos cu mediul, informeaza GreenBiz.
Compania Fiji Water, desi este un jucator minor pe piata apei imbuteliate, s-a aratat foarte deranjata de articolul Fast Company care relata ca "O companie din Fiji ruleaza pe piata din Statele Unite mai mult de un million de sticle de apa imbuteliata in fiecare zi, desi mai mult de jumatate din populatia din Fiji nu are acces la o sursa de apa potabila".
Proprietarii Fiji au anuntat, miercuri, planuri de "inverzire" a produsului care presupune transport pe distante lungi atat pana la fabrica, precum si spre consumatorii din intreaga lume. Planurile includ reducerea consumului de energie pentru a produce si transporta produsul, pentru procesul de imbuteliere, achizitionarea de certificate de carbon si initiative privind conservarea , a anuntat Thomas Mooney, vicepresedintele Fiji pentru dezvoltare durabila.
Scopul general este de a reduce emisiile pentru ca apa imbuteliata Fiji sa devina un produs neutru din punct de vedere al carbonului.
Desi planurile sunt ambitioase si vizeaza crearea unui produs "nevinovat" din punct de vedere ecologic, compania – si industria in general – are multe pareri negative de schimbat. "Industria apei imbuteliate este fundamental, prin traditie si nealterabil scandaloasa. (…) Niciun parteneriat pentru salvarea padurilor sau pentru combaterea incalzirii globale nu va schimba acest lucru", declarat Michael J. Brune intr-un articol pentru New York Times.
Acest articol a fost preluat cu acordul GreenBiz.